Társoldalunk:

Eladta Barrichello győzelmét a Ferrari

Csúfot űzött a Forma-1-ből a Ferrari a vasárnapi Osztrák Nagydíjon: Rubens Barrichello hibátlan vezetéssel, a futamot végig kézben tartva nyert volna, ám a csapat Michael Schumachernek adta a győzelmet. Harmadik lett Juan Pablo Montoya, a Jordan egyik pilótája, Szato Takuma ijesztő balesetet szenvedett, a másik, Giancarlo Fisichella pedig megszerezte a csapat első pontjait idén.

Fotó: EPA
Szato megúszta a vasárnapot
A rajtot Ralf Schumacher nem kapta el jól, testvére, Michael elment mellette, Juan Pablo Montoya higgadtan tartotta a saját ívét, s ezért csak egy helyet esett vissza. Nagyot alakított Nick Heidfeld: mindkét Williamst körbeautózva feljött a harmadik helyre, sauberes csapattársa, Felipe Massa kisodródott az első kanyarban, majd néhány körrel később elromlott a kocsija, és feladta a futamot, akárcsak Pedro de la Rosa.

Heidfeld a második körben visszaesett, Ralf Schumi és Montoya is megelőzte, ám ezzel sem mentek sokra - a 12 körben a pole pozícióból induló Rubens Barrichello bő másfél másodperccel verte Michael Schumachert, míg Ralffal szemben több mint 20 mp volt az előnye. Ezen felül Montoya még saját csapattársától is leszakadt.

Hátrébb Jacques Villeneuve előzte Giancarlo Fisichellát, Heinz-Harald Frentzen pedig Eddie Irvine-t támadta, de a célegyenesbe fordulva besokallt, s egy darabig a forgalommal szemben nézte a futamot. Villeneuve később Mika Salóval vívott szép csatát, a toyotás finn próbált visszaelőzni - hiába. Ekkor már nem volt versenyben sem Enrique Bernoldi, sem Kimi Räikkönen, akinek megfőtt a motorja. A 21. körben fél percre hízott a Barrichello és Ralf Schumacher közti különbség.

A 23. körben Michael Schumacher is futott egy leggyorsabb kört, majd Olivier Panis BAR-Hondája elfüstölt a célegyenesben, bejött a biztonsági autó. Kihasználva a safety car behozatalát mindkét Ferrari bokszkiállását végrehajtották, a pontszerzők sorrendje a következő lett: Barrichello, Ralf Schumacher, Michael Schumacher, Montoya, Heidfeld, Coulthard.

Fotó: EPA
Barrichello ünnepel
Újraindították a versenyt, de csak fél kört tett meg a mezőny, mire újra kijött a biztonsági autó. Heidfeld kicsúszott egy visszafordító előtt, és kocsija letarolta az épp beforduló Szato Takumát. A japán pilóta még körökkel később is a Jordan pilótafülkéjében ült - úgy kellett kivágni az autó oldalát, hogy kiszedjék. Szatót hordágyra tették, infuziót kötöttek rá és mentővel az orvosi központba szállították.

Közben néhányan kiálltak a bokszba, a két Williams viszont várt. Még mindig a pályán volt a safety car, de - a mezőnyből egyedüliként - a Williamsek még mindig nem tankoltak. Az újrainduláskor Fisichella hatodik volt, de ismét lehagyta Villeneuve, aki Coulthardot is támadta, sőt két körrel később őt is megelőzte. Jarno Trulli és Alex Yoong autója szinte egyszerre ment tönkre, DC McLarenje sem volt rendben, mert Fisichella és Jenson Button is simán előzte.

Közben az orvosi központból érkezett hírek szerint Szato agyrázkódást kapott, de ezt leszámítva nincs baja. Ralf Schumacher kerékcseréje után az ötödik helyre térhetett vissza. Montoya is kiállt, nem cserélt gumikat, csak tankolt, így csapattársa elé térhetett vissza. Közben viszont egy időre mindkettőjük elé került Villeneuve, ám egy körre rá a kanadai is a bokszba evickélt, majd nyolcadiknak állt vissza.

Tíz körrel a leintés előtt mégegyszer kereket cserélt mindkét Ferrari - és így is simán az élre tudtak visszaállni (természetesen változatlan sorrendben), ami félelmetes, ha figyelembe vesszük, hogy a safety car beérkezésekor 35 mp-es előnyt vesztettek el. Olyannyira, hogy Michael Schumacher öccse mögött volt kénytelen autózni egy időben. Az ötödik, hatodik, hetedik pozícióban viszonylag közel autózott egymáshoz Fisichella, Coulthard és Button, sőt mögöttük ott nyomult Villeneuve.

Fotó: EPA
Schumi, Rubinho és Wolfgang Schüssel kancellár
Az utolsó körökben Villeneuve kocsija elfüstölt, Rubens Barrichello pedig lassítani kezdett, Michael Schumacher pedig az utolsó métereken megelőzte csapattársát. A "győztest" óriási füttykoncert fogadta, mikor leállította kocsiját... Schumacher nem akart a dobogó legfelső fokára állni, oda Barrichello ment és hallgatta a német himnuszt.

"Most írtam alá a kétéves szerződést, a csapat így döntött, amit tiszteletben kell tartanom. Jó napokat élek meg, jobb ember lettem, jobb vezető, nincs értelme tiltakoznom. A csapat fantasztikusan dolgozott, a kocsi is kiváló. Külön köszönetet mondok a műszakiaknak - egyedül a biztonsági autó távozásakor kellett nagyon figyelnem. Michael nekem adta a trófeát, amit haza is viszek majd" - mondta a győztesként középen ülő, s elsőként nyilatkozó Rubinho.

Schumacher a következőket mondta: "Nem örülök ennek a döntésnek, de figyelembe kell vennünk a csapat céljait. A bajnokság megnyerésére törekednek. Köszönetet kell mondanom Rubensnek, aki egész hétvégén kiemelkedőt alakított. Nem származik örömöm ebből a győzelemből."

"Igazság szerint semmit nem láttam, Szato mellett mentem, Heidfeld pedig csak elrepült. A tankolásom jól sikerült, ezért sikerült megkaparintanom Ralf elől a harmadik helyet" - mondta a két zavart ferraris mellett rendkívül jókedvűnek látszó Montoya.

Az Osztrák Nagydíj végeredménye:
1. Michael Schumacher, Ferrari (B), 1:33:51.562 óra
2. Rubens Barrichello, Ferrari (B), +0.182
3. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), + 17.730
4. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), + 18.448
5. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 49.965
6. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), + 50.672
7. Jenson Button, Renault (M), + 51.229
8. Mika Salo, Toyota (M), + 69.425
9. Allan McNish, Toyota (M), + 69.718
10. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 1 kör
11. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), + 1 kör
12. Mark Webber, KL Minardi-Asiatech (M), + 2 kör
    
Kiesett:
13. Jarno Trulli, Renault (M), műszaki hiba a 44. körben
14. Alex Yoong, KL Minardi-Asiatech (M), műszaki hiba, 44
15. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), műszaki hiba, 35
16. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), baleset, 27
17. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), baleset, 27
18. Olivier Panis, BAR-Honda (B), motor, 23
19. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), felfüggesztés, 7
20. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), motor, 5
21. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), műszaki hiba, 3
22. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), műszaki hiba, 1

Leggyorsabb kör:
Michael Schumacher, Ferrari (B), 1:09.298 perc a 68. körben

Ujlaky István

Ajánlat:

Korábban: