Vágólapra másolva!
A legutóbbi Forma-1-es futamon dobogón végzett a McLaren, mégis messze van egyelőre a Ferraritól és a Williamstől. Ausztriában viszont kiváló mérleget produkáltak a wokingiak az elmúlt években, így most is erősebb futamra számítanak.

Korábban a csapat elismerte: rengeteg munka vár rájuk, míg fel tudnak nőni legfőbb riválisaikhoz, bele is kezdtek a darálásba Valenciában a múlt héten. Négy pilóta vezette az Ezüst Nyilakat a teszteken, ezért mindenki javulást remél, ráadásul 1997 óta, mióta az A1-Ringen tartják az Osztrák Nagydíjakat, kétszer is kettős győzelmet arattak, tavaly David Coulthard meg egy simát.

Ám a történelem nem garantál semmit, a csapat pillanatnyilag nem képes kihozni a maximumot az MP4/17-esből, és az autó bizonyos részei kifejezetten gyengék - ezek közé tartozik a Mercedes-Benz motorja is.

"Keményen dolgoztunk a Spanyol Nagydíj óta, hogy folytassuk a fejlesztéseket, javuljon a teljesítményünk" - mondta Martin Whitmarsh, a McLaren ügyvezető igazgatója. "Múlt héten több mint 1800 kilométert teszteltünk Valenciában, s már várjuk az ausztriai futamot."

A vb-cím utáni hajszában már nem érdekelt Coulthard érthetően alig várja, hogy 130. versenyén újabb pontokat gyűjthessen. "Biztató volt begyűjteni idei második dobogós helyezésem Barcelonában, erre építenék Zeltwegben" - árulta el DC.

"Szeretem az A1-Ringet, jó eredményeket értem el itt: tavaly nyertem, előtte négyszer második lettem. Ez a ring gokartpályára emlékeztet, mivel elég rövid. A jelenlegi F1-es pályák közül itt vannak a leggyorsabb körök, a rekordot én tartom, 1:10.843 perccel, 2001-ből" - büszkélkedett a skót.

A csapattársnak, Kimi Räikkönennek fel kellett adnia a Spanyol Nagydíjat, mert McLarenjének hátsó szárnya leszakadt az autóról. Az elmúlt évben jól vezetett Zeltwegben a 22 éves finn, idén sem tervez mást: "Tavaly negydik lettem itt (még Sauberrel), ami a legjobb helyezésem volt egész évben. Remélem, most tudok tovább fejlődni."

Ujlaky István

Ajánlat:

Korábban:

Fórum:

McLaren-Mercedes