Társoldalunk:

Válaszokat keres a McLaren

Mugellóban folytatta elkeseredett harcát a McLaren, hogy végre felvegye a Ferrari és a Williams ritmusát. Kedden Alex Wurz és Jean Alesi próbált kihozni valami plusszt az Ezüst Nyílból, míg a Ferrari Monzában edzett.

Fotó: EPA
DC nem örülne, ha Button is megverné
A McLaren-Mercedes gyengeségének egyik oka David Coulthard és Kimi Räikkönen szerint is a jármű rossz tapadása, ezért Mugellóban (amely gyors kanyarjaival nagyon hasonlít a következő futam helyszínére, Barcelonára) az aerodinamikán dolgoztak. Wurz teljesen új kasztnit használt, mellyel fél másodpercet vert a tartalékautóval köröző Alesire.

A McLaren mellett egyedül a Toyota jelent meg a hűvös, felhős napon - a japánok ugyancsak a leszorítóerő hiányával küszködnek. Új alkatrészeket nem próbált ki a csapat, de Mika Salo a jelenlegi design átalakításán dolgozott. Közben Allan McNish különböző felfüggesztés-beállításokat végzett, az autó jobb úttartása érdekében.

Salo Toyotájának motorja egy ízben megállt, egyedül ekkor vették elő a piros zászlót. Szerdán csatlakozik a gyakorláshoz Räikkönen és Coulthard, valamint a ferraris Luciano Burti is. Utóbbi Monzában edzett kedden, 47 kört tett meg az F2001-essel, 1:27.449 perces legjobb idővel. A nyirkos pályán csak a Bridgestone-gumik fejlesztésére ügyelt a brazil. Monza szerdán sem marad üresen, Luca Badoer az F2002-es nyúzza majd.

Mugello, első nap:
1. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:23.328 perc, 92 kör
2. Jean Alesi, McLaren-Mercedes (M), 1:23.968, 78
3. Mika Salo, Toyota (M), 1:25.453, 58
4. Allan McNish, Toyota (M), 1:26.807, 66

Ujlaky István

Ajánlat:

Silverstone-ban Button diktálta a tempót

Korábban: