A Formula 1 Magazine ranglistáját 210 millió dollárral vezeti a Jordannek és a British American Racingnek is motort szállító Honda. Ez azért is figyelemre méltó, mert a japánoknak nincs részesedése egyik csapatban sem, és pénzügyi támogatást sem nyújt. A szigetországiak nemcsak otthon üzemeltetnek gyárat, hanem a Jordan, illetve a BAR központjánál is.
Második helyre került a Renault, amely a legnagyobb csapattulajdonos a szponzorok közt, 170 milliós költségvetéssel. Európa második legnagyobb autógyártója sokak szerint épp ezért kelletlenül viseli, hogy számos más vállalat neve is olvasható F1-es autóin.
Az újonc Toyota 140 millóval rögtön a harmadik helyre rukkolt, de bennfenntesek arról suttognak, hogy a támogatás összege ennél jóval nagyobb, és a lista élén állnának, ha az a beruházási és marketingköltségeket is tartalmazná.
Ugyancsak nagy névnek számít a McLaren és a Jaguar motorszállítója, a DaimlerChrysler, illetve a Ford - mindkettő egyaránt 125 milliót költ csapatára. Közel áll hozzájuk a Williams "erőmű-ellátója", a BMW (115 millió), míg a világbajnok Ferrari-istálló legfőbb szponzora a Marlboro, amely 87 milliót áldoz az olaszokra.
Ujlaky István
Korábban: