Társoldalunk:

Schumacher triplázott Melbourne-ben

A Forma-1-es Ausztrál Nagydíj látványos tömegbalesettel kezdődött, melyben többek között a pole pozícióból induló Rubens Barrichello is kiesett. Michael Schumacher zsinórban harmadszor nyert az idénynyitón, ahol három nem túl acélos csapat (Jaguar, Minardi, Toyota) is pontot szerzett.

A két Arrows már a felvezető kört sem tudta elkezdeni, Heinz-Harald Frentzen és Enrique Bernoldi sem mozdult a rajtrácsról, új melegítésre mégsem volt szükség, a kocsikat elvontatták, jöhetett a start. Ralf Schumacher nem akart sokáig várni az előzéssel, rögtön ráhajtott az előle induló Barrichellóra. A célegyenes végén aztán a brazil autójának hátulja darabokra tört, a Williams pilótája pedig átrepült fölötte, ki a kavicságyra. Az élboly még ki tudta kerülni a roncsokat, ám Barrichello és R. Schumacher mellett további hat pilótának kellett feladnia a futamot. A tömegbukás áldozata lett még Giancarlo Fisichella, Felipe Massa, Nick Heidfeld, Jenson Button, Olivier Panis és Allan McNish.

Fotó: --
Ralf Schumacher előzi Barrichellót
"Rubens kétszer is irányt változtatott és túl korán fékezett, ez okozta a balesetet" - jelentette ki Ralf Schumi. "Védte a pozícióját, anélkül, hogy végiggondolná, mit csinál, én pedig megpróbáltam előzni. Ijesztő érzés volt, mondhatom. Repülővel felszállni kellemesebb, mint egy Forma-1-es autóval." Barrichello persze tagadta, hogy az ő hibája lenne a baleset: "Ha kívülről akart előzni, sokkal korábban kellett volna kihúzódnia."

Némi meglepetésre a versenyt nem állították le, csak a biztonsági autó lassította a mezőnyt, négy körön át. Ekkor David Coulthard, Jarno Trulli, Juan Pablo Montoya, Michael Schumacher, Eddie Irvine és Pedro de La Rosa autózott pontszerző helyen.

Montoya egy ízben túl keményen próbálta kifékezni Trullit, kisodródott, be Schumacher mögé. Ekkor egy darabig a ferraris nyomorgatta Trullit - az előzés nehéz feladatnak tűnt -, ám Schumacher problémája megoldódott magától, a nyolcadik körben Trulli kicsúszott, s mivel a Renault romjai a pályán álltak, ismét bejött a safety car. Közvetlenül a verseny után Schumacher "fair, de helytelen" manővernek nevezte az olasz védekezését.

Mikor a biztonsági már hagyta el a pályát, Coulthard elfékezte magát az utolsó előtti balosban, visszaesett negyediknek, Montoya viszont jó szokása szerint lendületet vett, majd a célegyenes végén megelőzte Schumachert. Meglehet, DC autója már ekkor sem működött tökéletesen, mert később többször is kisodródott ugyanabban a kanyarban, majd a verseny közel kétharmadáig "lopakodó üzemmódban" vezetett, végül nem csak félig, hanem teljesen leállt McLarenje.

Ám ne szaladjunk ennyire előre, feltétlenül szólnunk kell Kimi Räikkönenről, aki a tömegkarambol után szervizelt egyet, a 17. helyre esett vissza, ám szélsebesen felkapaszkodott - a biztonsági autó második távozása után már a dobogó alján volt. A tetején pedig Montoya, akit Schumacher keményen támadott, a célegyenesben és a pálya egyéb részein is megpróbálta előzni, két körön át sikertelenül. A harmadik menetben nyugisabban hajtott a német, majd a negyedikben összejött az előzés: a célegyenes végén kívülről próbálkozott Schumacher, Montoya kifékezte, csakhogy a ferraris nem vesztett lendületet, így az első jobb-bal kombináció végén, külső íven, lendületből elment a Williams mellett. A pontszerzők sorrendje ekkor Schumacher, Montoya, Räikkönen, Coulthard, Irvine és Mark Webber volt.

A futam innen úgy alakult, mint szombaton az időmérő edzés: féltávtól alig akadt érdekesség. Néhány azért mégis. De la Rosa autója haldokolni kezdett, így a hazai pályán debütáló minardis Webber a pontszerzők közé kúszott. Jacques Villeneuve a harmincadik körben falnak csapódott a BAR-ral, DC pedig kevéssel később váltóhiba miatt feladta a versenyt. Schumacher fokozatosan növelte előnyét, a hajrában már fél perccel járt Montoya előtt.

Nem hoztak izgalmat a kerékcserék sem, bár Räikkönen Montoyához elég közel vezetett (három mp volt köztük a bokszkiállás előtt), az első három pilótát közel azonos idő alatt tették rendbe. Kissé hátrébb Mika Salo felkúszott Webberre, méghozzá elég gyorsan, mivel a minardis többször elfékezte magát. Az utolsó előtti körben a finn teljesen a hazai pilóta nyakára hágott, úgy tűnt, pillanatai vannak hátra Webbernek, erre Salo is rontott, kapkodott, besokallt egy kanyarban.

Fotó: --
Schumi újra ünnepelhetett
Így Webber élete első F1-es versenyén két pontot szerzett, hazai pályán egy Minardival, míg Salo jóvoltából az abszolút újonc Toyota sem távozott üres kézzel. Mindez azonban inkább köszönhető az F1 ugyancsak idény eleji formájának, mint Webberék zsenijének. A rajt utáni tömegbaleset alaposan megrostálta a mezőnyt, majd számtalan vezetői és műszaki hiba tarkította a versenyt.

Ezzel együtt is hatalmas meglepetés, hogy három olyan csapat is pontot szerzett, amely a téli teszteken "versenyképtelennek" tűnt. Irvine Jaguarja még a gyengébbektől is másodpercekre volt az edzéseken, a Minardit az utolsó pillanatban tákolták össze és a Toyota sem produkált egetrengető köridőket eleddig. Most viszont az ígéretesnek látszó Sauber, Renault, Jordan trió kapaszkodhat.

Az Arrowst nem csak a rossz start sújtotta, mindkét pilótáját kizárták. Bernoldi a verseny megkezdése után vette igénybe a tartalékautót, Frentzen pedig akkor eredt a mezőny után, mikor zárva volt a bokszutca. Leafieldben az elszalasztott lehetőséget siratják, mondván: ezen a versenyen könnyen ölükbe hullhatott volna néhány pont.

"Sokkal jobban is kezdődhetett volna a verseny! Nem láttam mindent a rajtot követő balesetből, csak hogy autók repülnek mindenfelé. Féltem befordulni az első kanyarba, ezért egyenesen a fűre hajtottam, ami jó ötlet volt. Érdekes csatát vívtam Juannal - egyenes harc volt két közel egyenlő kocsi közt. Nagyon örülök a győzelemnek, néhány nappal ezelőtt még nem is gondoltam erre, de a dolgok gyorsan változnak, sokkal szorosabb versenyt várok a legközelebbi futamtól. Szeretnénk bevetni az új autót amilyen gyorsan csak lehetséges, de csak akkor, ha jobb és megbízhatóbb ennél" - összegzett Schumacher.

Montoya tömörebbre vette: "Nagy csatát vívtam Michaellel, de nem tudtam sokáig magam mögött tartani. Csak idő kérdése volt, hogy mikor előz meg, aztán úgy otthagyott, mintha parkoltam volna."

"A baleset után az utolsó helyről indultam, de sikerült előre kerülnöm. A második bokszkiállás után hibáztam, ezért nem volt később esélyem a második hely megszerzésére. Remélem, hogy legközelebb több szerencsém lesz" - mondta Räikkönen.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:35:36.792 óra
2. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (Michelin), + 18.628 mp
3. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), + 25.067
4. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), + 1 kör
5. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), + 2 kör
6. Mika Salo, Toyota (M), + 2 kör
7. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), + 2 kör
8. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 5 kör
    
Nem ért célba:
David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), váltóhiba a 35. körben
Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), kicsúszás, 28.
Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), fekete zászló, 23.
Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), fekete zászló, 19.
Szato Takuma, Jordan-Honda (B), műszaki hiba, 12.
Jarno Trulli, Renault (M), kicsúszás, 8.
Rubens Barrichello, Ferrari (B), baleset, 1.
Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), baleset, 1.
Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), baleset, 1.
Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), baleset, 1.
Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), baleset, 1.
Jenson Button, Renault (M), baleset, 1.
Olivier Panis, BAR-Honda (B), baleset, 1.
Allan McNish, Toyota (M), baleset, 1.
    
Leggyorsabb kör:
Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), 1:28.541 perc, a 37. körben

[stefano.nuovolacchi]

Ajánlat:

Korábban:

Fórum:

Tippeljetek minden futamra!