Társoldalunk:

Az Arrows is jelen

Utolsóként a Forma-1-es istállók közül az Arrows is bemutatta idei autóját szerán, Melbourne-ben, az idénynyitó futam helyszínén.

Fotó: DPPI
Bernoldi és Frentzen az A23-ason
Az Arrows háttérmunkálatai tartottak a legtovább, autójuknál csak a Minardié készült el később és a leafieldiek igazoltak utoljára pilótát a mezőnyben. A végleges felállás tehát Heinz-Harald Frentzen, Enrique Bernoldi lett, az A23-asban pedig a tavaly használt Asiatech helyett immár a Jaguaréval megegyező Cosworth-motor dohog.

Tom Walkinshaw csapatfőnök a motorcseréről a következőket mondta: "Ha manapság az F1 élvonalában akarsz szerepelni, kulcsfontosságú, hogy komoly motorszállítód legyen. Még a világ legjobb tervezésű, legjobb aerodinamikájú autója sem elég jó, ha nem elég lóerő hajtja. A Cosworth V10 tervezése kiváló, ezt bizonyította már, szóval újult erővel vágunk neki az A23-assal a szezonnak."

És akkor lássuk a pilótákat! Frentzen - mondani sem kell - feldobódva várja az évadot: "Rettenetesen várom már az új szezont új csapatommal. Az egész autó jónak ígérkezik és a személyzet is profi. Néhány száz kilométer tesztelés után még bőven van teendőnk a kocsival, de meggyőződésem, hogy ütőképes jármű."

A mezőnybe utolsóként visszatérő német a silverstone-i teszteken már alig maradt el a renault-s Jarno Trullitól. "Az első három próba után - mikor több időnk jutott különböző karosszéréria-változatokat tesztelni - már érezhető volt a javulás. Most kiderül, mennyire vagyunk versenyképesek, de az igazi tesztet Melbourne-ben mindenkinek a megbízhatóság jelenti, azaz, ha be tudjuk fejezni a futamot, mindannyian boldogok leszünk" - jelentette ki Frentzen.

Enrique Bernoldi, a másodéves csapattárs feledtetné nehézkesre sikerült újoncévét. "Sokkal magabiztosabb vagyok egy év tapasztalattal a hátam mögött. Tanultam a legnagyobbak elleni versenyzésből és természetesen a csapatot is jobban ismerem már. Az A23-as jelentős előrelépés elődjéhez képest, ezért is izgatottan várom a szezont" - mondta a brazil.

Az Arrows a Bridgestone Forma-1-es színrelépése, azaz 1997 óta használja a japán gyár gumijait, nem lesz ez másként 2002-ben sem. "Hosszú közös múltja van a két cégnek. Ez az egyik leghűségesebb csapatunk, melynek minden tagjával élvezet együtt dolgozni. Itt az ideje, hogy a leafieldiek elérjék megérdemelt sikereiket, amiből a Bridgestone is kivenné a részét" - mondta Yaszukawa Hirosi, a japán cég igazgatója.

Jó hír még a csapat híveinek, hogy sikerült megtartania minden jelentősebb szponzort, így az Orange telekommunikációs vállalatot, az energiaitalokat forgalmazó Red Bullt és a Lost Boys IT-céget.

Tavaly az istálló egy ponttal a világbajnokság tizdik helyén végzett.

[stefano.nuovolacchi]

Ajánlat:

A 2002-es szezon előtti bemutatók

Korábban:

Fórum:

ArrowsF1