Társoldalunk:

A Minardi is megmutatta

Pénteken a malajziai Kuala Lumpurban bemutatta 2002-es autóját az F1-es Minardi-csapat. Az olaszok előrelépést várnak az új szezontól, világbajnoki pontok szerzése a céljuk.

Fotó: --
A PS02 dizájnja nem sikerült rosszul, a többit meglátjuk Melbourne-ben
Paul Stoddart csapatfőnök a malajziai kormány jelentős támogatását nyerte el 2001 végén, majd szerződtette az ország legismertebb autóversenyzőjét, Alex Yoongot, aki az ausztrál újonc Mark Webber társa lesz.

Gabriele Tredozi technikai igazgató szerint minden elem összeállt a Minardi előrelépéséhez. "Nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogy az új kocsi felépült. Főként abból származott előnyünk, hogy rengeteg időnk volt a jármű egészén dolgozni. Például jól feltérképeztük, a tavalyi autó mely részein akarunk javítani, egy ideje tudtuk már, milyen motort kapunk, és rengeteget csiszoltuk szélcsatornában a PS02-est. Mindezek eredményeképp sokkal előrébb tartunk most, mint tavaly ilyenkor. Most egy alapos tesztprogramot is készítettünk, így már csak a pályán kell előbbre lépnünk" - értékelt Tredozi.

Szemmel látható változás a kocsi megemelt első orra, az új "motorháztető" és a magasabb oldalszekrények, melyeken nagyobb a hűtőnyílás. Könnyebb lett az autó titániumváltója, míg az első felfüggesztést átszabták. Először hajtja Asiatech-erőforrás a Minardit.

Az Asiatech AT02 az előző évben használt Cosworth V10-est váltja fel. "Az Asiatech-motor súlypontja lejjebb van, ami sokat segített az autó hátuljának tervezésénél. Komoly technikai fejlődést értünk el a PS02-vel, amiben kulcsszerepe van az új motornak" - így Tredozi.

Az AT02 teljesen új, bár éppúgy 72 fokban döntött, mint az Arrows tavaly használt egysége. A motor szinte minden részét felülvizsgálták, kicserélték tervezői. Az Asiatech könnyebb és erősebb motort ígért korábban, ám a mostani erőmű adatait nem hozták nyilvánosságra.

A 11 csapat közül már csupán az Arrows nem mutatta be 2002-es autóját; erre jövő szerdán Melbourne-ben kerül sor.

[stefano.nuovolacchi]

Korábban:

Fórum:

Minardi F1-TEAM