Társoldalunk:

Szabálytalan új Ferrariról beszélnek

Szombaton csatlakozott a Ferrari mugellói tesztjeihez a Sauber is, vasárnapra pedig csak utóbbi maradt. A háttérben felvetődött, hogy a Ferrari nem műszaki, hanem "politikai" okokból nem használja az F2002-est az idénynyitón.

Fotó: --
Régebben Schumit tartották szabálytalannak, most az új Ferrarit
Michael Schumacher mellett két Sauber, a kétszer is megpördülő Felipe Massa és Nick Heidfeld tréningezett a hétvége első napján. Schumacher a beállításokra figyelt, ötven kört autózott, legjobb ideje 1:22.551 perc lett, ami több mint két másodperccel jobb a mögötte érkező Heidfeldénél.

"Folytattuk az F2002-es fejlesztését, a set-upra koncentráltunk, hogy a lehető leggyorsabban készen legyünk a kocsival. Egyértelműen pozitív érzéseim vannak a jármű mai teljesítményéről" - mondta a vb-címvédő. "Először tudtunk folyamatosan dolgozni az F2002-essel Mugellóban. Délután a szél megnehezítette a dolgunk, ám mindent egybevetve elégedett vagyok."

Közben a háttérben felvetődött, hogy az F2002-est valójában azért nem viszik Melbourne-be, mert nem felel meg a szabálykönyv előírásainak. Ron Dennis McLaren-főnök már korábban is terjesztette, hogy a nagy rivális új váltója szabálytalan. "Teljesen nyugodtak vagyunk, a mi autónkon minden szabályos. Nem vagyunk biztosak benne, hogy másoknál is így van-e" - fejtegette Dennis néhány hónapja.

Mint minden F1-es csapat, a Ferrari is keményen dolgozik a váltó súlyának és méretének csökkentésén, de Ross Brawn technikai igazgató szerint az új egységben semmi különös nincs a szabályok értelmezése szempontjából. Figyelembe véve, hogy az új Ferrari megbízhatóságával nem akadt különösebb probléma, és a tavalyi autóval is az élmezőnyben versenyezhetnek, inkább taktikai döntésnek tűnik az F2002-es "jegelése".

Schumacher mindenesetre nem csalódott, mert a régi kocsival kénytelen kezdeni: "Ésszerű döntést hoztunk. A csapat nagyon nyugodt, mert a tavalyi autó roppant erős, versenyképes volt a teszteken, tehát nincs okunk fölösleges és buta kockázatot vállalnunk. A legfontosabb, hogy célba érjünk az első futamon, mert a vb elején szerzett pontok döntőek lehetnek a végelszámolásnál."

A Scuderia hétfőn edz újra, Imolában Schumacher, Rubens Barrichello és Luca Badoer is volán mögé ül.

Maradjunk viszont még a szombatnál, a Sauber megosztotta a munkát: Heidfeld az aerodinamikán dolgozott és gumitesztet végzett a Bridgestone-nak, Massa viszont versenyszimulációt teljesített.

Mugello, hetedik nap (szombat):
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:22.551 perc, 50 kör
2. Nick Heidfeld, Sauber (B), 1:24.733, 77
3. Felipe Massa, Sauber (B), 1:25.187, 69

Vasárnap csak Heidfeld (53 kör) és Massa (72) vezetett Mugellóban, meglepetésre utóbbi ért el jobb időt: 1:24.984 perc, ami 0.135 ezreddel jobb tapasztalt csapattársáénál. "Örülök, hogy javult az idő, mert így megtehettem harmadik GP-távomat is. A kocsi továbbra is jó, így újabb értékes tapasztalatokat gyűjtöttem Melbourne-re" - jelentette Massa.

Hétfőn, Mugellóban utoljára tesztel a csapat, egyedül Felipe Massával a volánnál. "Eredetileg a mai feladatok folytatását terveztük hétfőre, de Nick balesete (a német magát nem, csak kocsiját törte) miatt úgy döntöttünk, visszaküldjük Hinwilbe a C21-est, hogy rendbe tegyük Melbourne-re" - magyarázta Willy Rampf technaikai igazgató.

[stefano.nuovolacchi]

Korábban: