Társoldalunk:

Aki válaszol: Alex Yoong

A rohamosan közeledő Forma-1-es idény első nyilvános rendezvényét tartották Misanóban. Paul Stoddart csapatfőnök által rendezett Minardi-napon mosolyogva állt a fényképezőgépek kereszttüzében a csapat új pilótája, Alex Yoong. A fiatal malaysiai eddig három futamon indult, és tehetségéből adódóan valószínű, hogy még sokszor állhat majd rajthoz, ráadásul zöldfülű létére gyakorlott és készséges interjúalanynak bizonyult.

- Mi a helyzet az új autóval?
- Egyelőre nincs még kész, de láttam a szélcsatornában, és gyönyörű. Nagyon optimista vagyok a jövőt illetően, hisz rég volt ennyire nyugodt felkészülése a csapatnak. Végre idejében tudjuk, hogy milyen motor lesz az autóban, s ez nagyon megkönnyíti a dolgunkat.

- Néhány hónapja, miután túljutottak az anyagi problémákon, felvetődött a Ferrari motor lehetősége, de végül az Asiatech mellett döntött a Minardi.
- Ha az Asiatech olyan motort szállít, amilyet ígért, akkor minden rendben lesz. Biztos vagyok benne, hogy Paul több ajánlatot is átrágott, és szerintem minden erőmű közül a Ferrari a legjobb. Bár az is igaz, hogy a Prost-csapat tavaly nagyon rosszul teljesített, pedig Ferrari motorral futott. Valószínű, hogy rosszul építették az autót. A Minardi okosan költi el a pénzét.

- Hogy ki ül Alex mellé, egyelőre rejtély. Fernando Alonsót a Renault tesztpilótájaként könyvelték el, de Andrea Picini, Christijan Albers, David Saelens, és az ausztrál reménység Mark Webberről is szó esett már. A pályázók közül a legnagyobb név egyértelműen Heinz-Harald Frentzen.
- Frentzen nagyon jó pilóta, és örülnék, ha ő ülne a másik Minardiban. Egyelőre nem eldöntött a csapattársam személye, de Frentzennek örülnék, mert rengeteget tanulhatnék tőle. Szerintem Mark is remek munkát végezne. Úgy gondolom, hogy a ma a Forma-1 világában nem szükséges, hogy óriási tapasztalattal rendelkezz, mert enélkül is gyors lehetsz. Elég csak Jenson Buttonra vagy Kimi Räikkönenre gondolni. Számomra azonban egyelőre jobb lenne egy tapasztalt pilóta, mert fejlődnöm kell, és tudok is.

- És mi a helyzet a saját helyével?
- A Forma-1 állandóan változik. Én is megállapodtam a csapatvezetőséggel, hogy jövőre is itt folytatom, de soha nem lehet tudni, mi történik jövőre. Én szeretnék maradni, de a Forma-1-ben mindig ott az esély, hogy másképp alakuljon a pályafutásom.

- Mi a csapat célkitűzése?
- Egy egész elfogadható autónk lesz, és a középmezőnyben fogunk végezni. A legrosszabb esetben hátul kullogunk, mint tavaly, de szerintem ennek csekély az esélye.

- Sok szakértő az utolsó előtti helyért folyó csatát várja a Minardi és a Toyota között. A japán gárda tesztidői messze elmaradnak a kvalifikációs időktől, Persze nem lehet tudni, hogy az érkező tizenkettedik csapat mit tartogat a tarsolyában, ha ugyan tartogat valamit, de egyelőre nem látszik túl kemény ellenfélnek.  
- Talán egy kicsit naivak voltak, és sokkal egyszerűbbnek hitték egy új versenyautó bejáratását. Most, hogy látták, mire képes, biztos, hogy változtatnak valamit, és a végeredmény sokkal jobb lesz, mint a tesztautóé volt. Amikor kijött az autó, túl nagy és testes volt, nem volt letisztulva, de van ott néhány ügyes ember, akik biztos, hogy javítanak a teljesítményén.

- A Toyota leplezi le először a 2002-es modelljét, s nem sokkal később a Jaguar, a Jordan és a Renault is bemutatja az új versenyautóját. Mikor láthatjuk a Minardit?
- Egyelőre konkrét időpont még nincs, annál is inkább, mert még hátravan néhány komolyabb változtatás és az azt követő teszt. De remélem, kész lesz januárban.

- Mit csinál egy Forma-1-es pilóta pár hónappal a szezon előtt?
- Rengeteget járok edzőtermekbe, és a decembert teljes egészében a gyárban töltöm, figyelemmel kísérem az autón végzett munkálatokat. Reményeim szerint januárban már tesztelni is fogunk, s még rengeteg tervünk van, de minden az anyagiaktól függ. Biztos vagyok abban, hogy idén kicsit több pénze lesz a csapatnak, így a lehetőségeink is tágabbak lesznek.

Kovács Iván

Korábban:

Frentzent akarja a Minardi-főnök