Vágólapra másolva!
A tavalyi Olasz GP-n történt tragédia, és az idei ausztrál szerencsétlenség után több figyelmet kell szentelni a karambol közben leszakadó kerék által okozott baleseteknek. A FIA igazgatótanácsa több úton is keresi a megoldást a repülő kerekek biztosítására.

A FIA elnöke magas szintű
megoldáson gondolkodik

Tűzoltásnak egyelőre a kerekek kipányvázásán gondolkodnak a szakemberek, de ez csak ideiglenes megoldás lenne. A FIA a jövőben egy kutató programba kezd, melynek célja a kerekek teljes mértékben az autóhoz való rögzítése. Mosley szerint ez nem csak az F-1-ben probléma, hanem az autósportok mindegyikében.

"Három biztonsági tényező tökéletesítésén dolgozunk: a bukósisak, a pályabiztonság, és a baleset következtében leszakadt kerék problémáján. Mára kiderült - és nem csak az F1-ben - hogy egy elszabadult kerék veszélyt jelenthet a közönségre is, tehát ezt a problémát kell mindenek előtt megoldani. Ha egy abroncs 300 kilométeres sebességnél leszakad, akár 80 métert is repülhet a levegőben. A pányva, legyen az bármilyen erős, nem megoldás. Valamilyen komoly, magas szintű megoldást kell találnunk" - beszélt a tervekről Max Mosley.

Kovács Iván

Ajánlat:

Ausztrál Nagydíj, 2001