Vágólapra másolva!
Bár az idei év utolsó versenyén nem lehetünk szemtanúja a világbajnoki címért folyó nagy versengésnek, azért mégsem maradunk izgalmak nélkül. Ezúttal a második hely a tét, amely megszerzéséért mindent megtesz a Ferrari és a McLaren. Azért ne feledkezzünk meg a Williams-istállóról sem, ahol azon lesznek, hogy megkeserítsék e két tradicionálisan nagy ellenfél dolgát.

Szuzuka ravasz kanyarjai

A West-McLaren-Mercedes esetében más a helyzet. Mika Häkkinen egyéves szünete előtt szeretne szépen, egy győzelemmel, búcsúzni. Így lehet David Coulthard egyedül marad gigászi harcában a két piros versenyautóval szemben. Ámbátor elég ha szerez egy pontot, és máris övé a világbajnokság második helye.

Bár a Williams idén már nem szólhat bele a világbajnoki cím sorsába, azért a múltban sokszor megtette. A legemlékezetesebb az 1994-es nagydíj, ahol Damon Hill legyőzte Michael Schumachert egy olyan versenyen, amelyet a heves esőzés miatt két részben kellett megtartani. Ezután Adelaide-be ugyanannyi ponttal érkezett meg a két pilóta. Ez volt a Williams-istálló három japán győzelméből a második és első Damon Hill számára.

"Szuzuka a versenynaptár utolsó versenye és mint ilyen, az egyik legizgalmasabb pálya, amely Spával van egy kategóriában" - nyilatkozta Sam Michel, a Williams mérnöke. "A japán pályán maximális tapadóerőre van szükség, és a normálnál merevebb beállítás kell, hogy nagy sebességnél is biztosítsuk a stabilitást. Az üzemanyag felhasználás és az abroncskopás miatt itt általában a két bokszbeállásos stratégia a megfelelő" - tette hozzá.

A pilóták többsége kedveli a japán pályát, de a japán motorral versenyző BAR és Jordan különösen erősen koncentrál arra, hogy lenyűgözze a Honda főnökeit. Amennyiben a Hondának választania kell a két istálló között, akkor a hazai pályán elért eredmény nagyban hozzájárulhat a döntéshez. Állítások szerint jövőre még mind a két istálló Honda-motorral versenyez majd, s csak 2003-ban jöhet el az ideje az egyik csapattal való szakításnak.

"Nagy sebességet lehet itt elérni, s ezt érezzük is verseny közben, mivel közel megyünk a falhoz és mivel a határon vezetünk" - mondta Villeneuve. S bár Jean Alesi szívesen maradt volna a Jordannél, Eddie Jordan csapatfőnök 2002-ben Fisichella mellé Takuma Szatót szerződtette le, hogy ezzel erősítse kapcsolatát a Hondával.

A Williams-BMW német pilótája, a frissen nősült (október 5-én) Ralf Schumacher is nagy odaadással beszélt a Japán pályáról: "Suzuka az egyik kedvenc pályám, amely egyben a legnehezebb is. Nem könnyű gyorsan versenyezni rajta, mivel ismerni kell jól a pályát. A pozitívum, hogy növelték a biztonságát, de még mindig nehéz előzni rajta, csak egy alkalmas
hely van erre."

A versenyszezon végén felgyorsultak az események a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) háza táján is. Amellett, hogy visszaköltözik Franciaországba, már bejelentette a jövő évi változásokat. Így jövőre a csapatoknak meg kell növelni a visszapillantó tükrök méretét, és meg kell erősíteni a kerékrögzítőket, hogy ne szakadhassanak le a kerekek olyan könnyen a balesetek során.

Több pilóta is búcsút int a Forma-1-nek, vagy csapatának Japánban. Így Mika Häkkinen (várhatóan csak egy évre) és valószínűleg Jean Alesi is visszavonul. Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli helyet cserélnek a Jordan és Benetton (jövőre Renault) istállónál. Räikkönennek is utoljára ad szárnyakat a Sauber-Petronas. Viszont ez az utolsó verseny, amelyen nem vesz
részt a jövőre debütáló Toyota-istálló.

Ajánlat:

A világbajnokság állása

Korábban:

Suzukai érdekességek