Társoldalunk:

A Toyota megnyitotta kapuit

A Kölnben székelő Toyota Motorsport először nyitotta meg kapuit a sajtónak azóta, hogy két évvel ezelőtt elkezdte Forma-1-es projektjét. Az építők egész télen át keményen dolgoztak, hogy a gyár - amely most már majdnem teljes egészében működőképes - teljesen elkészüljön.

Fotó: Amber PR
McNish és Salo vezetheti be a Toyotát az F-1-be
Az üzem mérete másfél év alatt 18 ezer négyzetméterről - melyben a Le Mans sportautót és a rali-világbajnoki csapat autóit készítették -, a növekvő Forma-1-es igények miatt majd 30 ezer négyzetméteresre nőtt.

A fejlődéssel lépést tartva a személyi állomány is megnőtt. 27 országból érkezett az 550 alkalmazott, s ezáltal a kultúra és nemzetiség szempontjából a Toyota a Forma-1-es mezőny egyik legvegyesebb csapatává vált.

Így a Toyota Motorsport főnöke, Ove Andersson úgy döntött, hogy a gyár marad eredeti helyén, a németországi Kölnben, ahelyett, hogy átköltözne a Forma-1 Szilícium-völgyébe, Angliába. A kölni gyárban a tervezés, fejlesztés, gyártás, építés és tesztelés egy fedél alatt zajlik, így a Toyota házon belül építi a motort és a karosszériát is, s az ezekért felelős két csapat az üzemben szorosan együtt dolgozhat.

Már majdnem egy éve történt, hogy a Toyota Motorsport bejelentette jelenlegi pilótafelállását, Mika Salóval és Allan McNishsel. Salo, akinek már korábban is rendkívül jó kapcsolatai voltak a Toyotával, úgy írta alá a szerződését, hogy a japán gyárnak még semmilyen Forma-1-es infrastruktúrája és tapasztalata sem volt.

Korábban:

McNish aláírt a Toyotához