Vágólapra másolva!
A BMW-Williams nagy fölényét hozta a Német Nagydíj időmérő edzése: a kolumbiai Juan-Pablo Montoya pályafutása során először szerezte meg a legjobb rajthelyet. Második a német Ralf Schumacher, harmadik a finn Mika Häkkinen (West-McLaren-Mercedes) lett.

Montoya
Fotó: Amber PR
A Cart-világbajnok első pole position-je a Forma-1-ben

A Williams-BMW és a Michelin emberei nagyon eltalálták az autók beállítását, hiszen mindkét autójuk kitűnő teljesítmény nyújtott a Német Nagydíj mai időmérő edzésén megszerezve az első két rajthelyet, először az 1997-es Brit Nagydíj óta (Silverstone). A német forróságban előre látható volt, hogy a Michelin abroncsos versenyzők előnyben lesznek a Bridgestone-on futókkal, de azt senki nem várta, hogy ennyire. Michael Schumacher, a címvédő világbajnok sem tudott a negyedik helynél jobb helyen befutni, bárhogy is próbálkozott. A Brit Nagydíjon remeklő Mika Häkkinen is csak a harmadik helyet szerezte meg.

Már korábban is várható volt, hogy itt nagyon jó eredményt érnek el a williamses versenyzők, hiszen korábban a német pályához hasonló karakterisztikájú pályákon már megmutatták felsőbbrendűségüket. Ralf Schumacher volt a délelőtti edzés leggyorsabb pilótája, miközben a második csapattársa, Juan-Pablo Montoya volt. Délután csak annyi történt, hogy helyet cseréltek.

"Meglepett, hogy ennyire megelőztük a többieket" - nyilatkozta Montoya első rajtelsősége megszerzése után. Hozzátette, hogy két tizedmásodperccel volt gyorsabb az utolsó gyors körében, amelyet félbeszakított, mivel a csapat rádión közölte vele, hogy csapattársa nem tudta felülmúlni előző gyors idejét. Ralf egyébként nagyon csalódott volt, hogy nem tudta megszerezni a rajtelsőséget a hazai nagydíján. Ennek ellenére boldog, hogy az első rajtsorból rajtolhat vasárnap. "Az utolsó gyors körömet elrontotta a túl sok pályán lévő autó és a sárga zászló. Azért a második hely sem olyan rossz, s bármi történhet a verseny során" - tette hozzá.

A következő leggyorsabb pilóta a finn Häkkinen volt: "Változtattunk az autón, s a végén annyira jó lett, amilyennel még soha nem versenyeztem Hockenheimben." David Coulthard feladta negyedik gyors körét annak érdekében, hogy kímélje abroncsait. Az ötödik helyet szerezte meg annak ellenére, hogy a felfüggesztésével voltak komoly gondjai.

"A Williams-BMW-k utolérhetetlenek voltak ma, de reméltem, hogy a két McLaren elé kvalifikálhatom magam" - nyilatkozta a csalódott Michael Schumacher. "Kisebb változtatást végeztünk az autón, de egyszer sem sikerült egy teljes körön át jól menő autót összehoznunk. A mai időmérő számomra egyetlen pozitívuma az, hogy Coulthard mögülem rajtol." Rubens Barrichello, a tavalyi győztes ma csak a hatodik helyet csípte meg. Állítása szerint ma nem sikerült többet kihoznia autójából.

Shaq és Heidfeld
Fotó: Amber PR
Heidfeld a nagy Shaq markában

Ma nem Eddie Irvine, hanem Pedro de la Rosa volt a gyorsabb Jaguar-pilóta: a kilencedik helyet kaparintotta meg annak ellenére, hogy leggyorsabb körét a sárga zászló rontotta el. Eddie Irvine képtelen volt jobb időt futni a tizenegyediknél, bár semmi oka nem volt arra, hogy rosszabb eredményt érjen el kevésbé tapasztalt csapattársánál.

Annak ellenére, hogy felrobbant a motorja harmadik gyors körében, Jarno Trullinak sikerült megszereznie a 10. rajthelyet. Azonban bárhogy is ugrándozott, nem sikerült időben egy járművet találnia, amely visszaszállította volna gyorsan a bokszba, hogy beüljön tartalékautójába. A Frentzen helyére beültetett Ricardo Zonta csak a 15. helyet szerezte meg. A második próbálkozásával futotta meg legjobb idejét, majd a harmadikban hibázott, a negyedikben pedig túlontúl óvatosan hajtott.

Villeneuve és Panis csak a 12. és 13. helyre elegendő teljesítményt tett le az asztalra. "Az autó nem volt kiegyensúlyozatlan, de nem volt tapadása a stadion részben. Képtelenség volt összhangot találni a teljes gáz és a megfelelő tapadás között" - panaszkodott Panis. "Ott vagyunk, ahol a felszerelésünk szerint lehetünk" - mondta lakonikusan Villeneuve.

Jean Alesi elégedett volt a megszerzett 14. hellyel, míg Luciano Burti csak a 16. helyre hozta be Prostját. Utolsó körében kicsúszott a pályáról, egyenesen a gumifalnak. "Az én hibám volt" - vallotta be később.

A Benettonnak újra vészterhes napja volt. Button motorja felrobbant és végül a 18. helyen kötött ki, Fisichella autója még reggel járt hasonlóan, így délután már vadonatúj motorral futott, de csak a 17. helyig. Legjobb körében az egyik Sauber tartotta fel.

A Német Nagydíj rajtsorrendje:

pilóta

istálló

gumi

idő

kör

1.

J. P. Montoya

Williams-BMW

Michelin

1:38.117

8

2.

R. Schumacher

Williams-BMW

M

1:38.136

12

3.

M. Häkkinen

McLaren-Mercedes

Bridgestone

1:38.811

10

4.

M. Schumacher

Ferrari

B

1:38.941

11

5.

D. Coulthard

McLaren-Mercedes

B

1:39.574

9

6.

R. Barrichello

Ferrari

B

1:39.682

11

7.

N. Heidfeld

Sauber-Petronas

B

1:39.921

12

8.

K. Räikkönen

Sauber-Petronas

B

1:40.072

12

9.

P. de la Rosa

Jaguar-Cosworth

M

1:40.265

12

10.

J. Trulli

Jordan-Honda

B

1:40.322

8

11.

E. Irvine

Jaguar-Cosworth

M

1:40.371

12

12.

J. Villeneuve

BAR-Honda

B

1:40.437

12

13.

O. Panis

BAR-Honda

B

1:40.610

11

14.

J. Alesi

Prost-Acer

M

1:40.724

12

15.

R. Zonta

Jordan-Honda

B

1:41.174

12

16.

L. Burti

Prost-Acer

M

1:41.213

11

17.

G. Fisichella

Benetton-Renault

M

1:41.299

12

18.

J. Button

Benetton-Renault

M

1:41.438

10

19.

E. Bernoldi

Arrows-Asiatech

B

1:41.668

11

20.

J. Verstappen

Arrows-Asiatech

B

1:41.870

11

21.

F. Alonso

Minardi-European

M

1:41.913

12

22.

T. Marques

Minardi-European

M

1:42.716

11

Korábban: R. Schumacher a két szabadedzés legjobbja

(Amber PR)