Vágólapra másolva!
Alex Wurz még csapata pillanatnyilag legjobb pilótáját, David Coulthardot is megelőzve nyerte a monzai tesztek második, szerdai napját. Spanyolországban továbbra is Marc Gene uralkodott, a Ferrari pedig áttette székhelyét Fioranóba.

Egy valami nem változott Monzában, Nick Heidfeld újra másodiknak hozta be Sauberjét, így DC csak a harmadik lehetett a másik McLarennel. Meg kell jegyezni, Coulthard teljesítményét visszavetette egy délutáni motorhiba, így nem is lepte meg a helyezése. "Számítottam rá, hogy szoros idők lesznek. Nehéz volt vezetni a kocsit, de semmi rendkívüli nem volt. A motor rakoncátlankodása miatt nem teszteltük a gumikat" - mondta DC.

Wurz munkáját ugyancsak hátráltatta a technika, elektronikai hibája volt. A 27 éves osztrák - akit csütörtökön Mika Häkkinen vált fel - 0.07 mp-cel maradt el Michael Schumacher tavalyi pole pozíciót érő idejétől. Wurz optimistán nyilatkozott az idei Olasz Nagydíj köridőiről: "Ha kevesebb benzinnel mentem volna, most is megdöntöm az eddigi rekordot. Az idők akár 1:22 perc alá is kerülhetnek."

A Jaguarok közül Pedro de la Rosáé röpült a leggyorsabban, igaz, a továbbra is nyakát fájlaló Eddie Irvine-t hamar felváltotta Andre Lotterer. Az északír napja mégsem veszett a semmibe, a Forma-1 playboya legalább tudott kicsit fényképezkedni.

Némi meglepetésre a két Honda közül a Darren Manning-vezette BAR gyorsabban ment a Heinz-Harald Frentzen által irányított Jordannél. Pedig az első napon Frentzen volt a legjobb, most csak hatodiknak kocogott be. Mindkét sofőr hosszú távokat teljesített, Manning 25 kört, Frentzen egyszer 25-öt, majd 28-at tett meg folytonosan.

Barcelonában természetesen továbbra is Marc Gene sziporkázott a Williamsszel, amely úgy döntött, kimarad a monzai tolongásból. A grove-iak egy-egy autót próbálgatnak a Circuit de Catalunyán, illetve a franciaországi Lurcy-Levis-ben. Nincs teljesen egyedül a Williams-csapat, de Genének a két Benetton (Jenson Buttonnal és Mark Webberrel a volánnál) nem okozhat gondot.

"Ma befejeztük a tervezett programot, a teszt kiváló eredményeket hozott. Fejlődtek valamennyit a gumik, és egyéb területeken is előbbre léptünk" - értékelt a spanyol teszter, aki a Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya által tíz nap múlva a Brit Nagydíjon használandó Michelin-abroncsokat próbálta.

Szokásos gondjaival küzdött a Benetton, Webber 2000-es járgánnyal gyorsabb volt a legújabb fejlesztést tesztelő Buttonnál, utóbbi ráadásul csak 39 kört tudott megtenni. A már említett másik Williamst a Petrobras Jr Formula 3000-es csapatának brazilja, Ricardo Sperafico nyúzta, az aerodinamikára összpontosítva.

Ugyancsak magányosan tesztel a Ferrari, amely a második napra Mugellóból Fioranóba költözött. Luca Badoer felkészített egy tavalyi F1-2000-est a hétvégi Goodwood fesztiválra, majd délután visszaült idei járművébe, hogy tesztelje az elektronikai fejlesztéseket. Az olasz pilóta 12 rajtgyakorlatot is végzett.

Monza, második nap:
hely, pilóta, csapat, gumi, idő, megtett körök
1. Alex Wurz, McLaren-Mercedes, Bridgestone, 1:23.84 perc, 41
2. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas, B, 1:23.89, 34
3. David Coulthard, McLaren-Mercedes, B, 1:23.97, 63
4. Pedro de la Rosa, Jaguar, Michelin, 1:24.75, 70
5. Darren Manning, BAR-Honda, B, 1:25.12, 73
6. Heinz-Harald Frentzen, Jordan-Honda, B, 1:25.14, 70
7. Andre Lotterer, Jaguar, M, 1:26.05, 9
8. Ricardo Zonta, Jordan-Honda, B, 1:26.38, 56
9. Eddie Irvine, Jaguar, M, 1:27.06, 7

Barcelona, második nap:
1. Marc Gene, Williams-BMW, M 1:21.804 , 80
2. Mark Webber, Benetton-Renault, M (2000) 1:22.212, 77
3. Jenson Button, Benetton-Renault, M 1:22.287, 39

Fiorano, első nap:
1. Luca Badoer, Ferrari, B, 59.891 mp

[origo]