Vágólapra másolva!
Ralf Schumacher a lehető legjobb pillanatban teljesítette mért körét a Forma-1-es Japán Nagydíj időmérő edzésén, így az első rajtkockából várhatja a vasárnapi rajtot. Az utolsó négy pilóta felhőszakadásban ment ki a pályára, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya is csak a mezőny legvégéről indulhat.

A Japán Nagydíj időmérő edzése eleve vizes pályán kezdődött, az elsőként próbálkozó David Coulthard mindjárt kiváló időt ment. Az eső nem esett, így arra lehetett számítani, hogy a folyamatosan száradó pályán egyre jobb idők születnek.

Aztán másként alakultak az események, elsőként a harmadik ötöst kezdő Szato Takuma tudta megverni a Red Bull skót pilótáját. Ennek a csoportnak szerencséje volt, ekkor volt a legjobb a pálya, az utolsó garnitúrát felvezető Giancarlo Fisichella felvezető köre alatt leszakadt az ég. Az olasz ennek ellenére nem óvatoskodott, megszerezte a harmadik helyet, ami rettentő sokat érhet a konstruktőri pontvadászat szempontjából.

Michael Schumacher (aki összetörte autóját az első szabadedzésen), Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya ugyanis csuromvizes pályán próbálkozhatott, esélyük sem volt jó eredményre, vagyis mindkét McLaren a mezőny legvégéről indulhat majd. A nagy ellenfél Renault viszont ott van a harmadik helyen, a szuzukai pályán pedig viszonylag nehéz előzni...

Online tudósítás

Az eső elállt az időmérő kezdetére, a pálya sokat javult a második tréning óta, de továbbra is vizes. Az időmérő végéig valószínűleg folyamatosan száradni fog, az elsők így nagy hátrányban lehetnek a többiekhez képest.

Elsőként David Coulthard ment körbe, intermediate gumikon. A skót viszonylag keveset csúszkált, mi több, kiváló 1:46.892-es idővel állította fel az alapot, nagyjából Schumacher is ennyit ment délelőtt.

Antonio Pizzonia már a felvezető körében megpördült, de nagy szerencséjére úgy és olyan helyen, hogy tovább tudott menni. Mért körében ugyanott ismét megcsúszott, de megfogta az autót, a második mért ponton egy másodperc volt a hátránya. A célban kettő.

A minardis Robert Doornbos már az első szektorban 1,3 másodpercet kapott Coulthardtól, középen nagyon lelassult. Négy és fél másodpercre nőtt lemaradása, a célban kereken +6-ot mutatott az óra. Elóvatoskodta.

Mark Webbernek is korrigálnia kellett az első jobbosban, de hat tizeddel így is gyorsabb volt Coulthardnál az első szektorban. Középen ebből négy és felet leadott, s a tendenciának megfelelően kikapott a skóttól. A célban három tized volt a hátránya.

A portugál Tiago Monteiro nem teljesített mért kört, felvezető körében megcsúszott, neki a kavicságy jelentette a végállomást.

Csapattársa, Narain Karthikeyan is korrigált felvezető körében, az első szektor után fél másodperc volt a hátránya. Középen ez másodperc fölé nőtt, Coulthard összesen 1,8 másodperccel volt gyorsabb nála. Harmadik hely.

Christijan Albers sem tudta megszorongatni Coulthardot a pálya első harmadában, egy másodpercet kapott a skóttól. A második után 2,6 másodperc volt a lemaradás, a végső négy másodperc az ötödik helyet jelentette.

Jarno Trulli az új Toyotával elrontotta az első kanyart, csoda, hogy pályán tudott maradni. Szerencséjére úgy csúszott a külső ívre, hogy szinte gázelvétel nélkül tudott tovahaladni, fél másodperc volt az előnye az első szektorban. Középen ismét elveszítette uralmát autója felett, ekkor már nem tudott korrigálni, a kavicságyban fejezte be az időmérőt.

Az előzetes tippekkel ellentétben nem sokat javult a pálya állapota, legalábbis Jacques Villeneuve-öt ugyanolyan vizes pálya fogadta, mint Coulthardot. A kanadai az első szektorban hat tizedes előnyben volt, középen viszont lelassult, s egy tizedes hátrányba került. Végül fél másodpercet kapott, a harmadik helyet szerezte meg.

Felipe Massa a másik Sauberrel már a pálya elején egy tizedes hátrányt szedett össze, a második ponton egy másodperc volt a lemaradás. A célban 1,3, negyedik hely, Villeneuve megverte Massát.

A japán Szato Takuma másfél tizeddel vezetett az első szektorban, középen ő is lassult valamicskét, így a fórból 58 ezredes hátrány lett. A BAR-os a végén "talált valamit", 51 ezreddel megverte Coulthardot, 1:46.841-gyel vette át az első helyet.

Christian Klien gyorsabb volt Szatónál az első szektorban, sőt, a másodikban is. Három és fél tizedes előnnyel kezdte az utolsó szakaszt, ezt néhány ezreddel még növelte is. A Red Bull 1:46.464-es idővel vette vissza az első helyet.

Kezdtek javulni az idők, Ralf Schumacher is gyorsabb volt Kliennél az első szektorban. Középen a német kicsit kiszélesítette az egyik kanyart, de fél másodperccel még így is verte az osztrákot. A végére ez három és fél tizedre csökkent, 1:46.106-tal állt az élre.

Jenson Button lassabb volt Szatónál az első szektorban, a második szektorban viszont javított, s csak két tizeddel állt R. Schumacher mögött. Az utolsó harmadban majdnem átvette a vezetést, csak 35 ezreddel kapott ki a toyotástól.

Az esővel jó barátságban álló Rubens Barrichello már az első szektorban összeszedett egy másodperc hátrányt, ezzel gyakorlatilag el is szállt. A második harmad után 1,6 másodperc volt a lemaradás, újabb fél plusszal a nyolcadik helyet szerezte meg. Elképzelhető, hogy vasárnapi jó időben reménykedve száraz pályára állította be az autót a Ferrari.

A szombati második szabadedzést megnyerő Giancarlo Fisichella kijött a pályára, s elkezdett ömleni az eső. Ennek ellenére az olasz az első szektorban gyorsabb volt R. Schumachernél, s középen sem lassult nagyon. Negyven ezred volt a hátránya, a célban 170, ami a harmadik helyet jelentette számára.

Michael Schumacher az összeragasztott Ferrarival (a gumifallal találkozott az első szabadedzésen, bal első kereke kiszakadt) fél másodperccel lassabban kezdett, mint öccse, középen már három másodperc felett járt hátránya. A 14. helyen ért célba a hétszeres világbajnok.

A világbajnok Fernando Alonso körére már állt a víz a pályán, a spanyol már az első szektorban két másodperces hátrányban volt. Középen már gyakorlatilag ki sem lehetett látni az autóból, 16. hely.

Az eleve tíz rajthelyes büntetéssel sújtott Kimi Räikkönen levezető kört csinált gyors köréből, már az első szektorban hét másodperc volt a hátránya. Ha van esze, visszaáll a boxba, akkor még lehet variálni autójával a rajtig. Nem tette, utolsó, 17. hely.

Juan Pablo Montoya is szép kényelmesen körbeautókázott, ő viszont nem fejezte be gyors körét, s kiállt a boxba. Ralf Schumacher indulhat a pole-ból, pályafutása során hatodszor, idén először.

Az időmérő végeredménye:
1 R. Schumacher Toyota 1:46.106
2 J. Button BAR 1:46.141 +0.035
3 G. Fisichella Renault 1:46.276 +0.170
4 C. Klien Red Bull 1:46.464 +0.358
5 Szato T. BAR 1:46.841 +0.735
6 D. Coulthard Red Bull 1:46.892 +0.786
7 M. Webber Williams 1:47.233 +1.127
8 J. Villeneuve Sauber 1:47.440 +1.334
9 R. Barrichello Ferrari 1:48.248 +2.142
10 F. Massa Sauber 1:48.278 +2.172
11 N. Karthikeyan Jordan 1:48.718 +2.612
12 A. Pizzonia Williams 1:48.898 +2.792
13 C. Albers Minardi 1:50.843 +4.737
14 M. Schumacher Ferrari 1:52.676 +6.570
15 R. Doornbos Minardi 1:52.894 +6.788
16 F. Alonso Renault 1:54.667 +8.561
17 K. Räikkönen McLaren 2:02.309 +16.203
18 T. Monteiro Jordan idő nélkül
19 J. Trulli Toyota idő nélkül
20 J. Montoya McLaren idő nélkül

A Japán Nagydíj rajtsorrendje:
1 R. Schumacher Toyota
2 J. Button BAR
3 G. Fisichella Renault
4 C. Klien Red Bull
5 Szato T. BAR
6 D. Coulthard Red Bull
7 M. Webber Williams
8 J. Villeneuve Sauber
9 R. Barrichello Ferrari
10 F. Massa Sauber
11 N. Karthikeyan Jordan
12 A. Pizzonia Williams
13 C. Albers Minardi
14 M. Schumacher Ferrari
15 R. Doornbos Minardi
16 F. Alonso Renault
17 J. Montoya McLaren
18 J. Trulli Toyota
19 T. Monteiro Jordan
20 K. Räikkönen McLaren - motorcsere pénteken