Vágólapra másolva!
A Forma-1-es McLaren-istálló is kipróbálta új, V8-as erőforrását, amely a tesztpilóta Pedro de la Rosa szerint "nagyon gyenge".

A lehető legrosszabbkor jön a McLaren számára, hogy a V10-es motorokat az új szabályok értelmében jövőre V8-asokra kell cserélni. Wokingban végre csináltak egy olyan autót, amelyet csak műszaki hiba esetén lehet megverni, a "téli szünetben" azonban kezdhetnek mindent elölről, hiszen a gyengébb erőforrások miatt teljesen át kell variálni a gépeket.

Ez persze nem csak a McLaren számára gond, az összes istálló át fog esni ezen, ám az ezüst nyilak jelenlegi fölénye valószínűleg eltűnik 2006-ra. Már csak azért sem lehetetlen ez, mert kedden Pedro de la Rosa (hivatalosan is) kipróbálta az új nyolchengeres blokkot Silverstone-ban, s 37 megtett köre után kevés pozitívumot mondott róla. A spanyol egy-egy forduló után mindig hosszasan álldogált a boxban, s folyamatosan tájékoztatta a mérnököket tapasztalatairól.

"A motorból egyszerűen hiányzik az erő, ami személy szerint engem sokkolt, sajnos hozzá kell szoknunk ehhez" - fogalmazott de la Rosa, aki leggyorsabb körében több mint hét másodperccel maradt el a napi győztes, az idei autót és motort használó Alexander Wurz idejétől. "Minthogy kisebb a teljesítmény, az autó vezetésileg sem nyújt akkora élményt, ez fontos tanulsággal szolgál a jövőre nézve: változtatni kell a stíluson is. Ez nem olyan nehéz, azt lesz bajos megszokni, hogy nagyon lassú a motor."

De la Rosa szerint az még hagyján, hogy másként kell bánni a gázpedállal, figyelni kell a fékezésre is. "Túl kemény lassítás esetén az autó olyannyira veszít lendületéből, hogy nem lehet vele normálisan kigyorsítani. Valahogy tempósabban kell majd venni a kanyarokat, ami nem lesz könnyű feladat."

Privát tesztek keretében a McLaren egy ideje már próbálgatja V8-as erőforrását, s a kiszivárgott hírek szerint egyelőre nincs gond megbízhatóságával. De la Rosa autója mondjuk Silverstone-ban egy ízben füstöt eregetett, de nem a motor ment tönkre, hanem a túlmelegedett kipufogó "olvasztotta" meg a karosszériát. A Ferrari első V8-as tesztje a McLarenénél jobban sikerült (bár ők sem voltak igazán gyorsak), de hogy melyik motor mit tud, az majd csak a téli tesztidőszakban derül ki.