Vágólapra másolva!
A Forma-1-ben érdekelt gyártók és csapatok szerdán Münchenben tanácskoztak. Az elhangzottakról részletek nem szivárogtak ki, mégis sejteni lehet, hogy Max Mosley FIA-elnök megbuktatása, valamint a tervezett rivális sorozat lehettek a témák.

Az indianapolisi botrány óta alaposan felforrósodott a levegő a Forma-1-ben: Max Mosley FIA-elnöknek annyira sikerült magára haragítania a többséget, hogy az ősszel az állásába kerülhet. Az egész az Amerikai Nagydíj hétvégéjén kihirdetett szabálytervezettel kezdődött, amelyért Mosley gyakorlatilag egy személyben felelős: a csapatoknak (a Ferrari kivételével, amely már aláírta a sportágat szabályozó új Concorde-szerződést) nem nagyon tetszett, hogy az elnök a megkérdezésük nélkül hozza a szabályokat, s kiskirályként irányít mindent.

Ezt a pirulát talán még lenyelték volna, csakhogy jött a Michelin bejelentése, amely szerint gumijai nem biztonságosak: a hét michelines együttes a felvezető kör után visszagurult a boxba, a versenyt csakis akkor vállalták volna, ha az oválkanyar elé lassító épül. Az ötletet - Mosley-val az élen - az FIA elutasította, mi több, súlyos szankciókat helyezett kilátásba a visszalépőkkel szemben.

A népharag már ekkor kis híján elsöpörte az elnököt, a csapatok megígérték, hogy komolyabb büntetés esetén bojkottálják a Francia Nagydíjat. Erre végül nem került sor, mert a Motorsport Világtanács úgy döntött ugyan, hogy a michelinesek ötből két vádpontban bűnösek, az esetleges büntetésről azonban csak következő, szeptemberi ülésükön határoznak az illetékesek.

Mosley továbbra is úgy véli, kemény szankciókra van szükség, az elmúlt néhány napban szinte mindenkit sikerült maga ellen hangolnia ezzel a gondolkodással. Egyedül a Ferrari és Jean Todt állt ki mellette, a francia szakember szerint Mosley "remek ember és kiválóan teszi a dolgát." Másképp vélekedik viszont a Red Bullal a minap szerződést hosszabbított David Coulthard, aki nyilvánosan bírálta a Mosley-féle új szabálycsomagot, szerinte az tele van "hülyeséggel és értelmetlenséggel". Az FIA első embere teljesen megsértődött a bírálaton, s lemondta a pilóták szakszervezetével, a GPDA-val péntekre tervezett egyeztetést. A szervezet nyílt levélben válaszolt, közben a gyártók és csapatok szerdán Münchenben üléseztek, ahol Mosley jövője volt a téma.

Ez persze csak tipp, a tárgyalásról ugyanis semmi sem szivárgott ki, több napilap mégis tudni véli, hogy a többség az elnök bukását akarja, s már csak az "ellenjelölt" személyén vitázik. Az FIA októberben tartja tisztújító közgyűlését, amelyen jelen állapotok szerint Mosley alig néhány szavazatra számíthat.

Az első hírek szerint Münchenben a Ferrari és a Jordan kivételével a Forma-1-ben szereplő összes gyártó és csapat megjelent, ám utóbb kiderült, hogy a jövőre Midland néven szereplő "sárgák" is elküldték képviselőiket Németországba. Mosley megbuktatása mellett a napirenden szerepelt még állítólag a rivális GPWC sorozat is, a gyártók felgyorsítanák a projektet, hogy már jövőre elrajtolhasson. Erre persze esély hangyányi, hiszen ennyi idő alatt képtelenség kiépíteni a kellő "infrastruktúrát", a csapatoknak ráadásul 2007 végéig szerződése van az FIA-jel (az a bizonyos Concorde-szerződés, amelynek meghosszabbított változatára eddig csak a Ferrari bólintott rá).

A csapatok és a gyártók ellenjelöltjének nevét, ha minden igaz, hamarosan nyilvánosságra hozzák, szóba került már Robert Darbelnet (amerikai autóklub elnöke), Jacques Regis (a Francia Autósport Szövetség vezetője), David Richards (a BAR excsapatfőnöke), valamint Kevin Morley is esélyesként, utóbbi korábban a GPWC ügyeiért felelt.