Vágólapra másolva!
A Forma-1-es Ferrari-istálló úgy döntött, felgyorsítja 2006-os autójának fejlesztési munkáit, hogy már az idénynyitón az új géppel állhasson rajthoz. Az idei szezonról a csapat nem mond le teljesen, de nem is figyel rá annyira.

A Renault tavaly idejében felismerte, hogy nem érheti utol a Ferrarit, ezért Flavio Briatore csapatfőnök úgy döntött, feláldozza a szezont. Az R24-est csak tessék-lássék módjára fejlesztették, az idei R25-ösre viszont hosszú hónapokkal az esztendő vége előtt elkezdték költeni a pénzt. Az eredmény egyelőre magáért beszél, Fernando Alonso előnye nyolc futam után 22 pont Kimi Räikkönennel szemben.

Valami hasonlóra készül most a Ferrari is, hiszen a 35 pontos hátrányban lévő Michael Schumachert csak a csoda segítheti hozzá nyolcadik vb-címéhez. Az istálló nem akarja teljesen feláldozni a szezont, de mostantól inkább az F2006-ossal kíván foglalkozni.

"Egyensúlyt kell találnunk" - kezdte Ross Brawn, a maranellóiak technikai igazgatója. "Át kell gondolnunk, mit tudunk elérni idén, és hogy milyen forrásokat tudunk átcsoportosítani a következő esztendőre. Világosan látszik, hogy ebben az évben nem vagyunk eléggé versenyképesek, abban azonban nem vagyok biztos, hogy emiatt dobnunk kéne az egész évet. Egy jó kompromisszum kéne, amivel idén még tudnánk javulni, ám egyszersmind biztos lenne, hogy 2006-ot jó pozícióból kezdhetjük."

A Ferrari jelenleg csupán ötödik a konstruktőrök versenyében, s mivel a tévébevételeket a végső helyezések alapján osztják szét, biztosan feljebb szeretné tornázni magát az idény végéig. Az anyagi gondokkal küszködő Fiat-konszernnek gyakorlatilag minden fillérre szüksége van, a Ferrari már csak ezért sem teheti meg, hogy kidob egy évet az ablakon.

Akárhogy lesz is, az biztos, hogy az F2006-os hamarabb kész lesz, mint az idei autó, amely csak a harmadik viadalon mutatkozott be. "Minthogy már most tudjuk, mit tartalmaz a 2006-os szabálykönyv, hamarabb kész leszünk, elsősorban a motorral. Hibridautót is építünk majd, az új V8-as erőforrást először az idei kasztnival próbáljuk ki. Normális menetrendet fogunk követni, sokkal korábban bemutatjuk az új autót, mint az idén. A hibridben teszteljük majd minden új fejlesztésünket, így a malajziai idénynyitón (a Nemzetközösségi Játékok miatt Melbourne később lesz, 2007-ben visszaáll a rend) már az F2006-ossal állunk fel a rajtrácsra."