Jacques Villeneuve hét tizedes előnnyel kezdte gyors körét, a második szektor után nagyjából ugyanennyi volt az előnye. A célig rontott néhány tizedet, de Fisichellát ettől függetlenül eggyel hátrébb szorította.
A száradással párhuzamosan folyamatosan javultak az idők is, így Ralf Schumacher is gyorsabb volt, mint Villeneuve. Összesen nyolc és fél tizeddel, 2:45.416-tal állt az élre. Vasárnapi ideje 1:24.422.
Rubens Barrichello tegnap nagyságrendekkel lassabb volt, mint M. Schumacher, s vasárnap se nagyon tudott javítani. A második szektor után egy tized sem volt az előnye, a célig azért javított egy kicsit. 173 ezredes előnnyel vette át az első helyet, ez a Ferrari ennél azért tud többet is.
Szato Takuma előnye 234 ezred volt az első szektor után, ebből nyolcat hullajtott el a másodikig. A harmadik szakaszt megnyomta a japán, s 585 ezredes előnnyel vette át ideiglenesen az első helyet.
A williamses Nick Heidfeld rengeteg időt veszített Szatóhoz képest, két szektor után közel két tized volt a hátránya. Ezen már csak rontani tudott, a célba fél másodperces plusszal a második helyen érkezett.
A Montoya-helyettes Alexander Wurz egy tizedes előnnyel kezdett, a második pontig néhány ezreddel növelni tudta előnyét. A harmadik szakaszt viszont elrontotta picit, így 31 ezreddel kikapott Szatótól.
A motorcserés, ezért végső helyezéséhez képest majd tíz hellyel hátrébb sorolandó Felipe Massa sem tudott mit kezdeni Szato idejével, két szektor után még vezetett, de a nyolc százados előny nem tartott ki a végéig. Több mint két tizedes hátránnyal csak harmadikként ért célba.
Az egy körön belül villámgyors Jarno Trulli végre mutatott valamit a Toyotával, fél másodperces előnnyel kezdett, amiből a második szektorban két tizedet elszórt. A végén újabb kettőt, de a megmaradt 140 ezredes előny arra elég volt, hogy 2:44.518-cal átvegye az első helyet.
Szimulátor dönthet Montoya visszatéréséről
Szimulátorteszt dönthet arról, hogy szerepelhet-e a McLaren-Mercedes kolumbiai pilótája, Juan Pablo Montoya a következő Spanyol Nagydíjon. "Kiválóan gyógyul a csont, de napokig mozdulatlanságra ítélték Juan Pablo sérült karját, így arról eltűnt egy pici izom. Ezt mindenképpen vissza kell szereznie. Még néhány vizsgálaton esik át versenyzőnk, s a szimulátoros teszt is döntő lesz, amikor a barcelonai indulásról döntünk" - mondta Ron Dennis csapatfőnök. Montoyát Bahreinben Pedro de la Rosa helyettesítette, míg Imolában Alexander Wurz indul helyette. (MTI)
Az utolsó szakaszt a versenyképessé faragott BAR-ban ülő Jenson Button kezdte, aki egy évvel ezelőtt éppen Imolában szerezte meg élete első pole pozícióját. Az angol két századdal verte Trullit az első pontnál, a másodikig viszont 360 ezredre növelte előnyét. A célba négy tizedes előnnyel érkezett, köre összességében másfél tizeddel jobb volt, mint Szatóé.
Mark Webber nem tudott gyorsabb lenni Buttonnál, nagyjából Trulli tempóját autózta. Hét ezreddel végül megverte az olaszt, így bejött másodiknak.
Az ausztrál után nagy hangorkán következett, hiszen Michael Schumacher kezdte meg gyors körét. A hétszeres világbajnok 12 ezredes hátrányban volt az első szektor után, ami a másodikban 139-re nőtt. A német annyira igyekezett javítani, hogy elfékezte magát, ezért kicsúszással bűnhődött. A pályára ugyan visszaevickélt, de 3,1 másodperces hátránya csak a 12. helyhez volt elegendő! Ezt elrontotta Schumacher.
Fernando Alonso a tőle idén megszokott magabiztossággal teljesítette gyors körét, a második ponton hét tized, s a célban is nagyjából ugyanennyi volt az előnye. 2:43.441-gyel vette át az első helyet.
Kimi Räikkönen az első szektor után egy tizedes hátrányban volt fiatal vetélytársához képest, a másodikban viszont 16 ezredes előnyt szedett össze. Nagyon szorosnak tűnt, Räikkönen viszont az utolsó harmadban szenzációsat nyújtott. 561 ezreddel verte meg Alonsót, így ő indulhat délután az első rajtkockából.
A San Marinó-i Nagydíj rajtsorrendje:
1 K. Räikkönen McLaren 2:42.880
2 F. Alonso Renault 2:43.441 +0.561
3 J. Button BAR 2:44.105 +1.225
4 M. Webber Williams 2:44.511 +1.631
5 J. Trulli Toyota 2:44.518 +1.638
6 Szato T. BAR 2:44.658 +1.778
7 A. Wurz McLaren 2:44.689 +1.809
8 N. Heidfeld Williams 2:45.196 +2.316
9 R. Barrichello Ferrari 2:45.243 +2.363
10 R. Schumacher Toyota 2:45.416 +2.536
11 J. Villeneuve Sauber 2:46.259 +3.379
12 G. Fisichella Renault 2:46.710 +3.830
13 M. Schumacher Ferrari 2:47.244 +4.364
14 D. Coulthard Red Bull 2:48.070 +5.190
15 V. Liuzzi Red Bull 2:48.155 +5.275
16 N. Karthikeyan Jordan 2:52.099 +9.219
17 T. Monteiro Jordan 2:54.252 +11.372
18 F. Massa Sauber 2:44.930 +2.050 - motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb sorolva
19 P. Friesacher Minardi 2:57.048 +14.168
20 C. Albers Minardi 1:25.921 - a második edzésen idő nélkül
A második időmérő végeredménye:
1 K. Räikkönen McLaren 1:22.994
2 F. Alonso Renault 1:23.552 +0.558
3 J. Button BAR 1:23.641 +0.647
4 Szato T. BAR 1:23.807 +0.813
5 J. Trulli Toyota 1:24.026 +1.032
6 A. Wurz McLaren 1:24.057 +1.063
7 M. Webber Williams 1:24.069 +1.075
8 F. Massa Sauber 1:24.337 +1.343
9 R. Barrichello Ferrari 1:24.351 +1.357
10 N. Heidfeld Williams 1:24.389 +1.395
11 R. Schumacher Toyota 1:24.422 +1.428
12 G. Fisichella Renault 1:25.002 +2.008
13 J. Villeneuve Sauber 1:25.260 +2.266
14 V. Liuzzi Red Bull 1:26.351 +3.357
15 D. Coulthard Red Bull 1:26.438 +3.444
16 M. Schumacher Ferrari 1:26.984 +3.990
17 N. Karthikeyan Jordan 1:28.976 +5.982
18 T. Monteiro Jordan 1:29.152 +6.158
19 P. Friesacher Minardi 1:30.564 +7.570
20 C. Albers Minardi idő nélkül