Vágólapra másolva!
Christian Klien ott lehet a San Marinó-i Nagydíj pénteki szabadedzésein, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis megváltoztatta a harmadik számú pilótákra vonatkozó előírást.

Nehéz helyzetbe került a Red Bull-istálló azzal, hogy a San Marinó-i, Spanyol és Monacói Nagydíjra úgymond Vitantonio Liuzzit nevezte, mert az osztrák Christian Klien így nem ülhetett volna autóba az említett futamok pénteki szabadedzésein. Csütörtökig ugyanis úgy volt, hogy a tréningeken csak olyan pilóta körözhet pluszban a tavalyi vb 5-10. helyezett csapatainak színeiben, aki az elmúlt két évben maximum hat futamon indult.

Klien a tavalyi esztendőt végigversenyezte, s a 2005-ös idény első három viadalán is bizonyíthatott, ezért a Red Bull kérvényezte az FIA-nél, hogy változtassa meg a "tesztemberekre" vonatkozó regulát. Mindezt arra alapozva, hogy az osztrák esetében éppen az eredeti szándék sérül (azért találták ki, hogy az idősebbek ne vegyék el az ifjoncoktól a lehetőséget), 22 évével ugyanis a legfiatalabbnak számít a mezőnyben.

A Red Bull csapatfőnöke a kérvényhez megszerezte mind a kilenc istálló beleegyezését, az FIA ezért csütörtökön faxon tudatta az érintettekkel, hogy megváltoztatta a szabályokat - a vártnál sokkal-sokkal hamarabb. "A szabálykönyv 58b pontjából a harmadik számú pilótákra vonatkozó, hat futamos kitételt töröltük" - áll a közleményben. "Ennek eredményeképpen szuperlicenc birtokában bárki indítható a pénteki szabadedzéseken."

Az FIA határozatából kiolvasható, hogy a döntés nem csupán átmeneti, hanem az egész idényre szól. Ez végső soron jó hír Baumgartner Zsolt számára is, akinek menedzsentje a tesztpilóta vonalra éppen a most megváltoztatott szabály miatt nem ment, mehetett rá eddig. Mostantól lehet nyomulni, a kérdés csak az, hogy kell-e valakinek a tavaly a Minardinak pontot szerző első magyar F1-es versenyző.

A McLarennél bombabiztos Pedro de la Rosa helye, de bevethető Alexander Wurz is; a Toyotánál eddig Ricardo Zonta brillírozott, mostantól csatasorba állítható a veterán Olivier Panis is; a Jordannél a fizetős Robert Doornbos autókázik péntekenként, harmadik számú pilótája egyedül a Minardinak és a Saubernek nincs. Anyagi okok miatt egyik sem indított eddig harmadik autót, Paul Stoddart jelenleg nem is tervezi. Marad a Sauber, mint lehetőség, bár jelenleg valószínűbbnek tűnik, hogy a svájciak az együttessel közeli kapcsolatban álló honfitárs Neel Janival képzelik el inkább a jövőt.

A Baumgartner Team jövő hétre ígért tájékoztatást az ügyben.