Tévedés
7300-an próbálták eltalálni, ki nyeri a vasárnapi Ausztrál Nagydíjat, s olvasóink bizony alaposan "mellékattintottak". A végső győztes Giancarlo Fisichella csak a szavazatok 8,1 százalékát szerezte meg, de nem szerepelt túl jól a második Rubens Barrichello (2%) és a harmadik Fernando Alonso (5,2%) sem. Az örök favorit Michael Schumacher a voksok 38,3 százalékát gyűjtötte be, kicsivel megverve a 34,1 százalékos Kimi Räikkönent. Az újonc Narain Karthikeyan 2,6 százaléknak volt szimpatikus, míg 4,2 százaléknak nem volt tippje.
"Kikapott" az első mclarenes versenyét teljesítő Juan Pablo Montoya is, aki némileg elmaradva az előzetes várakozásoktól csupán hatodik lett. A kolumbiai sokáig hibátlanul vezetett, egészen a második helyig nyomult előre, első tankolása előtt azonban elkövetett egy apró bakit, ezért autójának oldaldobozáról leszakadt egy aerodinamikai elem. Az ezüst nyíl egyensúlya innentől nem volt tökéletes, Montoya örülhetett, hogy egyáltalán három pontot szerzett.
"Juan Pablo egyszerűen eljátszotta a második helyet" - morgolódott Ron Dennis csapatfőnök. "Egy pilótát elméletileg sosem lehet hibáztatni azért, ha mindent belead, ilyenkor könnyen becsúszik egy hiba, de most túl nagy árat fizettünk a kicsúszásért. Megvolt a sebességünk a győzelemhez, de mégsem jött össze: pedig Melbourne-ben mindenkiben tudatosíthattuk volna, hogy számolni kell velünk." A McLarennek már a rajtnál gondjai voltak Ausztráliában: Kimi Räikkönen lefulladt, így csak a boxból eredhetett a többiek után.
Az utóhangokhoz tartozik még, hogy a pilóták nagy része egyértelműen kritizálta az új időmérő rendszert, sokuk szerint követhetetlen a szisztéma a nézők számára. Mások amiatt sírtak, hogy az időmérőn egyszerre kellene jó kört menniük és kímélniük a gumikat, ami szerintük igazságtalan. Egyébként, ha már új szabályok: a tavalyi (átlagos) versenyköridőket nézve a Minardi és a Ferrari lassult legtöbbet, előbbi 2,6, utóbbi 2,1 másodpercet, miközben a Renault mindösszesen 158 ezreddel maradt el tavalyi tempójától.
Végül a Minardiról, amely a hétvége nagy cirkuszát szolgáltatta, Paul Stoddart csapatfőnök még polgári bírósághoz is fordult, hogy indíthassa tavalyi autóit. Az ausztrál nyert, mégis felszereltette a 2005-ös aerodinamikai csomagokat, mert mint utólag bevallotta, csak azt akarta bizonyítani, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség rossz szabályokat hozott. Bernie Ecclestone (a főguru állítólag megegyezett a Red Bullal és a Jordan/Midlanddal, így már hárman írták alá a 2012-ig meghosszabbított Concorde-egyezményt) ki is jelentette, Stoddartnak többé nincs helye a sportágban, az érintettnek azonban természetesen erre is volt válasza.
"Az ügy kipattanásakor eszembe sem jutott, hogy bírósághoz forduljak" - így Stoddart. "Max (Mosley, az FIA elnöke) említette egy levélben, hogy ha nem vagyok elégedett a szabályokkal, menjek bíróságra, ott majd ellátják a bajom. Hát én mentem és nyertem, bebizonyítottam, hogy nem a legmegfelelőbb módon vezették be az új szabályokat. Itt nincsenek nyertesek és vesztesek, csak remélni tudom, hogy mindenki számára világossá vált, ennek a sportágnak nem erre a vezetésre van szüksége. Ha Mosley távozik, kész vagyok én is elhagyni a Minardit, de csakis akkor, ha előtte hosszú távra rendeződik az F1 jövője."
Szolgáltatott beszédtémát a gyengélkedő BAR is, amely az utolsó körben mindkét pilótáját beszólította a boxba. Jenson Buttont végül 11.-ként, míg Szato Takumát 14.-ként rangsorolták, azzal azonban, hogy önként a depóba hajtottak, a jegyzőkönyvbe kiesettként kerültek be. Az új szabálykönyv kimondja, hogy motort csakis olyan autóban lehet cserélni, amely nem érte el a célt, így a brackleyiek a trükközéssel elérték, hogy Malajziában új erőforrásokkal induljanak. Nem feltétlenül sportszerű tett, Nick Fry csapatfőnök azonban még büszkélkedett is vele. "Természetesen kihívtuk Jensont és Takumát, mivel esélyük sem volt a pontszerzésre. Naná, hogy a szabálykönyvben lévő kiskapukat megpróbáljuk maximálisan kihasználni, lehet, nem utoljára cselekedtünk így." Az FIA nem kívánt nyilatkozni az ügyben.