Vágólapra másolva!
Giancarlo Fisichella jókor volt jó helyen, így gyakorlatilag biztosra vehető, hogy a Renault olasz versenyzője indul az első rajtkockából a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon. Az idénynyitó első időmérőjén alaposan megtréfálta az időjárás a hétszeres világbajnok Michael Schumachert, aki senkit sem tudott megelőzni.

Az eső alaposan összekuszálta a mezőnyt az Ausztrál Nagydíj első időmérőjén, annyira azonban nem, hogy valamelyik kiscsapat versenyzője is odaférhessen az első helyek közelébe. Michael Schumacher viszont a lehető legrosszabbkor volt kénytelen teljesíteni mért körét, így eshetett meg, hogy a relatíve száraz pályán köröző győztestől 24 másodperccel maradt el. A hétszeres világbajnok csak a kicsúszott Szato Takumát, illetve az esélyeit reménytelennek ítélő, s a boxba visszahajtott Felipe Massát előzte meg.

Vége a cirkusznak

Paul Stoddart mindenkit átvert. A Minardi-főnök egész héten amiatt sírt, hogy a gonosz csapatok meg az FIA nem engedi rajthoz állni átalakított 2004-es autóit, még bírósághoz is fordult, amely különben neki adott igazat, s elviekben engedélyezte a tavalyi gép használatát. Több sem kellett az ausztrálnak, gyorsan bejelentette, felszereli Albers és Friesacher autójára a 2005-ös aerodinamikai elemeket, mert csupán azt szerette volna bizonyítani, a Max Mosley vezette szövetség rossz szabályokat kényszerített rá a csapatokra. "Bebizonyítottam, hogy alkalmatlan emberek vezetik ezt a sportágat" - vigyorgott Stoddart. "A bíróság nekem adott ugyan igazat, de felszereljük az autókra a 2005-ös elemeket. Mindenki láthatta, kompetens vezetőkre van szükség." Stoddart az egész cirkusszal amúgy is kevés új barátot szerzett magának, a főguru Ecclestone-t viszont teljesen magára haragította. "Ez az ember teljesen megőrült" - nyilatkozta Ecclestone. "Még csak a szezon elején járunk, de máris rombolja az F1 népszerűségét. Mindig is bajkeverő volt, de eddig megbecsültük: most viszont azt mondom, nincs többé helye köztünk." Az FIA a bírósági határozatra, amely engedélyezte a "szabályoknak nem megfelelő autók" indulását, úgy reagált közleményében, "a jövőben megfontolás tárgyát képezi, hogy olyan ország rendezhet-e még egyszer világbajnoki futamot, amely egy sportág szabályaival ellentétes döntést hoz".

Az új szabályoknak köszönhetően Schumachernek szinte biztosan a mezőny végéről kell majd rajtolnia vasárnap, ugyanis a helyi idő szerint reggel kezdődő második tréning után átlagolják az időket. A Ferrari klasszisa az utolsó előtti (azaz 17.) helyen tanyázó öccsétől is hat és fél másodperccel van lemaradva, s ez még az ő képességeivel sem ledolgozható különbség. Csakis akkor lenne rá esélye, ha holnap is össze-vissza esne az eső, ezúttal őt hozva mindenkinél előnyösebb helyzetbe.

Az időmérőt a Minardi (a csapatról bővebben keretes írásunkban) és a Jordan versenyzői kezdték a nedves pályán, amely viszonylag gyorsan száradt. Ebből adódóan a kicsik (és aztán a nagyobbak is) folyamatosan javítgatták egymás idejét, úgy nézett ki, az elit teljesen száraz aszfalton küzdhet majd a legjobb helyekért. A reklámszünet, vagyis a 10. és 11. ember között azonban "leszakadt" az ég, olyan körülményeket teremtve, hogy a száraz abroncsokkal készült Massát gyors körében megelőzte a felvezető körét teljesítő Michael Schumacher... Megtörtént még, hogy Jacques Villeneuve fel- és levezető körében is megpördült, valamint Szato is ekkor kormányozta BAR-ját a falnak.

Az első szakaszban köröző Giancarlo Fisichella idejét tehát senki sem veszélyeztette, még úgy sem, hogy a tréning vége felé ismét száradni kezdett a pálya. Az olasz 2,1 másodperccel vezet honfitársa, a Toyotát irányító Jarno Trulli előtt, így a már említett új reguláknak köszönhetően gyakorlatilag elkönyvelheti, hogy az első rajtkockából indul vasárnap. Ilyen nagy különbségek minden bizonnyal nem lesznek még egyszer, így az átlagolásból csakis jól jöhet ki.

A harmadik helyet a hazai közönség kedvence, az immár Williams-BMW-ben ülő Mark Webber csípte el, megelőzve a piruettjei ellenére is jól teljesítő Villeneuve-öt. Érdekesség, hogy az időjárásnak köszönhetően Christian Klien befért az ötödik, míg Narain Karthikeyan a kilencedik (!) helyre, miközben Rubens Barrichello 12., Fernando Alonso meg 14. lett.

Az első időmérő végeredménye:
1. Fisichella (olasz, Renault) 1:33.171
2. Trulli (olasz, Toyota) 1:35.270
3. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:36.717
4. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 1:36.984
5. Klien (osztrák, Red Bull Racing) 1:37.486
6. Coulthard (skót, Red Bull Racing) 1:38.320
7. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:39.717
8. Button (brit, BAR-Honda) 1:41.512
9. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 1:44.357
10. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:44.997
11. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:45.325
12. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:45.481
13. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 1:46.846
14. Alonso (spanyol, Renault) 1:47.708
15. Albers (holland, Minardi) 1:49.230
16. Friesacher (osztrák, Minardi) 1:50.864
17. R. Schumacher (német, Toyota) 1:51.495
18. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:57.931
Szato (japán, BAR-Honda) és Massa (brazil, Sauber-Petronas) idő nélkül