Vágólapra másolva!
Ross Brawn, a Forma-1-es Ferrari-istálló technikai igazgatója szerint az új szabályok kicsit sem kedveznek a hétszeres világbajnok Michael Schumachernek, akinek stílusát is meg kellene változtatnia.

Kevesebb mint két hét múlva útjára indul a 2005-ös Forma-1-es szezon, amely ha nem is minden eddiginél izgalmasabbnak, de feltétlenül érdekesnek ígérkezik. Elsősorban az új szabályok miatt, amelyek a szakértők várakozásai szerint kiegyenlítik majd az erőkülönbségeket a száguldó cirkuszban.

A téli tesztek alatt a Renault és a McLaren nyújtotta a legjobb teljesítményt, előbbi egyetlen bánata csupán, hogy autója ugyan gyors, de nem eléggé megbízható. Kicsit túlzásnak tűnik persze, hogy Giancarlo Fisichella mindjárt az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat meg akarja nyerni, de az kétségtelen, hogy az eddig látottak alapján Michael Schumachernek minden eddiginél nehezebb lesz megszereznie a világbajnoki címet.

A Ferrarinak szokása, hogy idő előtt nem fedi fel lapjait, így lesz ez most is: a tesztek döntő többségén a tavalyi autó módosított változatával vett részt az olasz istálló, amelynek az idény első futamain is szolgálnia kell Schumachert és Rubens Barrichellót. Az új autó a tervek szerint a Spanyol Nagydíjon debütál csak, de a Ferrarinál is érzik, hogy idén több kell majd, mint eddig. Ezért könnyen elképzelhető, hogy az F2005-ös már a San Marinó-i Nagydíjra harcra kész lesz, nehogy hamar behozhatatlan legyen Schumacherék hátránya.

Az olaszok legfőbb gondja, hogy az idei esztendőtől versenyhétvégénként mindössze két garnitúra abroncsot lehet elhasználni, a másodiknak az időmérőt és a versenyt is végig kell bírnia. Ross Brawn technikai igazgató szerint ez egyértelmű hátrányt jelent a hétszeres világbajnok számára. "Michael éppen attól zseniális, hogy egy készlet gumiból mindig ki tudja hozni a maximumot, megtesz húsz kört, cserél, s megy vissza a pályára. Idén viszont csak tankolni lehet megállni, így át kell állnia egy teljesen más stílusra" - magyarázta Brawn a Sunday Timesnak.

Nem Schumacher az egyetlen, aki hasonló problémával küszködik, múlt héten Fernando Alonso panaszkodott arra, hogy változtatnia kell. "Túl agresszív vagyok a pályán, csak úgy égnek alattam a gumik, ha az idei szezonban sikereket akarok elérni, teljesen másképp kell vezetnem" - nyilatkozta a spanyol. Mint Brawn szavaiból kiderül, Schumacherrel is valami hasonló a helyzet. "Érdekes, hogy Michael mindig hamarabb elkoptatja a gumikat, mint Rubens, mostantól takarékoskodnia kell."

Brawn szerint Schumacher képes lesz megújulni és hozni, amit kell, mindjárt előállt egy példával is. "Alain Prost mestere volt a gumikkal való spórolásnak, mindig képes volt a megfelelő pillanatra tartalékolni őket. Az ilyen képességekkel megáldott pilóták mindig feljutottak s fel is fognak jutni a csúcsra."

Schumachernek nincs kétsége afelől, hogy nehéz idény áll előtte, felkészült a harcra. "Biztos vagyok benne, hogy 'problémás' esztendő lesz az idei" - mondta a hétszeres világbajnok. "Tavalyi egyeduralmunk minket is meglepett, az idénynyitótól kezdve gyorsabbak voltunk a mezőnynél; a többiek idén biztosan nem fogják újra elkövetni azokat a hibákat, amelyeket 2004-ben, óriási küzdelemre számítok. Nem volt könnyű eljutni odáig, ahol most tartunk, de ha már sikerült, szeretnénk is ott maradni. Nehéz lesz, de szerintem menni fog."

A bukik nem ilyen aggodalmaskodóak, szerintük idén is arat majd a Ferrari. A betandwin.de például tíz Schumacherre feltett euróra mindössze 18-at fizet, ha a német nyeri az Ausztrál Nagydíjat, miközben Räikkönen, Barrichello és Montoya oddsai 8,5 és 10 között mozognak.

Schumacherrel kapcsolatos hír még, hogy Ron Dennis, a McLaren főnöke elárulta, lett volna lehetősége leigazolni a kerpenit, de végül az a döntés született, hogy másra van szüksége a csapatnak. "Megvolt az esély, de nem használtuk ki" - vallott Dennis. "Az az egyhangú döntés született, hogy a csapat szempontjából nem ő jelenti a legideálisabb megoldást." Hosszú tárgyalások és egy monte-carlói megbeszélés után határozott úgy a McLaren, hogy nem áll össze az akkor még csak kétszeres világbajnokkal. "Nem bántam meg semmit, hoztunk akkor - csapatként - egy döntést, amelynek én is részese voltam."

Schumachert a 2005-ös szezon kezdete alkalmából új, tűzálló sisakkal lepte meg a Schuberth, amely elődjénél háromszor keményebb, és ötven másodpercet is kibír 800 fokos környezetben. A fejvédő formája passzol az F2005-ös új pilótafülkéjéhez is.