Vágólapra másolva!
Könnyen elképzelhető, hogy csak kilenc csapat vehet részt a Forma-1-es világbajnokság első futamán, mert a Minardi a tavalyi autó olyan változatával szeretné kezdeni az idényt, ami ugyan igazodik az idei biztonsági szabályokhoz, de az új technikai előírásokhoz még nem. Paul Stoddart csapatfőnök mindenesetre azzal fenyegetőzik, hogy bírósághoz fordul, amennyiben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megtagadja a rajtjogot.

A faenzai istálló 2005-ös konstrukciója csak az április 22-24-i San Marinói GP-re készül el, ezért az idény első három versenyén a PS04B-t szeretné használni. Ez akkor valósulhat meg, ha a többi csapat beleegyezik, hogy az autó nem felel meg az idén vonatkozó technikai előírásoknak. Az F1 mezőnyét alkotó istállók közül nyolc elfogadta a Minardi kérését, a Ferrari azonban még nem, s emiatt "akadékoskodhat" az FIA.

"Nem volt előzetes megállapodás, így ha a Minardi a 2004-es autó módosított változatával megy Melbourne-be, akkor a két versenyző nem hagyhatja el a rajtvonalat" - jelentette ki Max Mosley, az FIA elnöke. Stoddart erre azonnal leszögezte, a végsőkig harcolni kíván. "Remélem, hogy végül nem kell bírósághoz fordulnom, szeretnék hinni ebben. Készen állunk a helyzet megoldására, még az is elfogadható lenne, ha óvás alatt indulnánk Melbourne-ben" - mondta Stoddart.

A Minardinál egyébként még az sem dőlt el, hogy ki lesz a holland Christijan Albers versenyzőtársa a 2005-ös futamokon. Csak annyi biztos, hogy kedden Ausztriában sajtótájékoztatóra kerül sor, ez valószínűsíti Patrick Friesacher szerződtetését, de kérdéses, hogy futamokon is indulhat-e, vagy csak a pénteki teszteken számítanak rá (utóbbi variáció tűnik valószínűbbnek). A versenyek közötti időszakokban a magyar licenccel rendelkező izraeli Chanoch Nissany is segíti a Minardit a teszteléseken. Internetes hírek szerint Baumgartner Zsolt neve is újra szóba került az istállónál, a magyar pilóta szerezte tavaly a csapat egyetlen pontját.