Vágólapra másolva!
Több motorgyártóval is tárgyal a Forma-1 mezőnyéhez 2006-ban csatlakozó Midland F1, a vezér elsősorban a Ferrarival szeretne megegyezni.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2006-ban nem tíz, hanem tizenkét istálló vonul majd fel a melbourne-i idénynyitón, az újoncok a Midland F1 és a Team Dubai lesznek. Az új belépőkről kevés szó esett mostanában, pedig akad még körülöttük kérdőjel elég: egyelőre mindig homályos például, milyen motorokkal indul a Midland (a Team Dubai Mercedesszel).

Annyi bizonyos, hogy Alexander Shnaider, a Midland-csoport elnöke a Dallarával megegyezett, így a kasztnik Olaszországban készülnek. Az is eldőlt, a csapatfőnök Trevor Carlin lesz, a technikai igazgatói posztot pedig valószínűleg az a Gary Anderson foglalja el, aki 2003-ig végéig a Jordant segítette, s aki eddig csak tanácsadó szeretett volna lenni.

A Midland igyekszik a lehető leghamarabb tisztázni minden nyitott kérdést, nyár végén ugyanis már szeretné tesztelgetni versenygépét. Ami a motorkérdést illeti, megkönnyíti Shnaiderék helyzetét, hogy a végveszélybe került Coswortht végül megmentette Kevin Kalkhoven, ám az üzletember mindenkit végig akar "kóstolni".

Pénz van bőven, még ha a Ferrari éves költségvetéséhez hasonlítva szerénynek is tűnik az a 150 millió dollár, amit a Midland-csoport a száguldó cirkuszra szán. "Természetesen várjuk a szponzorok jelentkezését, nem akarunk önerőből megoldani mindent" - mondta Shnaider a Motorsport aktuellnek. "Legszívesebben Ferrari-motorokat szerelnénk autóinkba, de beszélünk minden szóba jöhető gyártóval. Ár, teljesítmény és megbízhatóság alapján fogunk dönteni, a legjobb kombináció lesz a nyerő."

A tárgyalásokat nehezíti, hogy 2006-tól elméletileg csak 2,4 literes, V8-as motorokat lehet a Forma-1-ben használni, a gyártók viszont ebbe nem akarnak belenyugodni. Amíg van esély a szabály eltörlésére, harcolnak, s egyelőre nem kezdenek bele az új erőforrások kifejlesztésébe.