"El sem hiszik, hogy milyen sokan köszöntöttek bennünket. Bernie Ecclestone is lejött hozzánk pezsgőzni, de a többi csapat képviselői is megjelentek nálunk" - mondta Paul Stoddart, a faenzai istálló ausztrál főnöke. "Most is kiderült, hogy minden Forma-1-es szurkoló második számú kedvence a Minardi!" A magyar pilóta előtt legutóbb 2002-ben szerzett pontot a csapat, az ausztráliai idénynyitón a hazai pályán szereplő Mark Webber lett ötödik. "Fantasztikus eredményt értünk el, a srácok hatalmas motivációt meríthetnek ebből. Ráadásul anyagilag is sokat jelent ez az egy pont (a tengerentúli futamok esetében a sorozat szervezői hozzájárulnak a Minardi-Cosworth utazási költségeihez), a szezon hátralévő részében nagyban megkönnyíti a dolgunkat. Sőt, bízunk abban, hogy nem ez lesz az utolsó pontszerző helyünk, hiszen a mindenki számára ismeretlen kínai vagy a kiszámíthatatlan időjárás miatt a brazíliai pályán is sikeresek lehetünk" - tette hozzá Stoddart.
A Minardi-főnök külön kiemelte, hogy Baumgartner Zsolt az egész versenyhétvégén fantasztikusan éretten szerepelt, kiváló tempót vett fel, és ezt állandósítani is tudta. "Bekerül a sportág történetébe, hiszen ő lett az első magyar pilóta, aki pontot szerzett a Forma-1-ben. Örülök annak, hogy éppen ő érte el ezt az eredményt, hiszen nagyon kedves srác" - szögezte le Paul Stoddart, majd sietve megjegyezte azt is, hogy a pont jogosságát nem érdemes vitatni, elvégre a Forma-1-ben az első és legfontosabb feladat célba érni.
Baumgartner kis híján már a Monacói Nagydíjon beautózta magát a magyar sporttörténelembe, akkor azonban (hat kör hátránnyal) be kellett érnie a kilencedik hellyel. Ezúttal összejött a csoda, azaz a 12 kieső, így most már mind a tíz együttes elmondhatja magáról, hogy szerzett pontot 2004-ben. A szituáció egyébként Baumgartner Zsolt csapattársa, Gianmaria Bruni számára lehet a legfrusztrálóbb: az olasz az időmérőkön rendre elveri Baumgartnert, erre most mégsem neki jött ki a lépés. Van ilyen, de talán vigasztalja a tény, hogy rajta kívül még az osztrák Klien és honfitársa, Pantano sem szerzett pontot, holott a Jaguar és a Jordan is "többet tud", mint a Minardi.
Baumgartner pontszerzésén kívül Ralf Schumacher balesete miatt kaphatták fel fejüket az F1-rajongók, a német a tizedik körben csapódott a célegyenes bejárati ívén a palánknak. Pillanatokkal előtte Fernando Alonso kapott defektet 250-300-as tempónál, s mint később kiderült, a Williams versenyzője is (bal hátsó) defekt miatt bukott. Hosszú percekig ücsörgött mozdulatlanul autójában, mire megérkezett a segítség (míg kiemelték, az is eltartott majd' tíz minutumig), a szervezők utólag azzal magyarázták a helyzetet, hogy "az orvosok a lehető legkörültekintőbben próbáltak eljárni, ezért tartott olyan sokáig, míg Ralfot elvitte a mentő". Mondjuk, ez nem magyarázat arra, hogy miért érkeztek késve a helyszínre...
A szervezőbizottság közleménye szerint még az orvosi autó sem hajthat a pályára a menetiránnyal szemben, így az orvosi stábnak a boxból kiszáguldva egy egész kört kellett megtennie, hogy Schumacher segítségére siessen. "Nem tarthat ennyi ideig, míg az orvosok a helyszínre érkeznek" - mérgelődött Coulthard. "Baleset esetén minden másodperc számíthat." Ralf Schumachert az indianapolisi kórház traumatológiai osztályára szállították kivizsgálásra, ott azonban kiderült, hogy csupán zúzódásokat szenvedett, fej- és belső sérülése nincs. Az éjszakát mindenesetre a betegágyban kellett töltenie, hátában még erős, szúró fájdalmat érez. Elképzelhető, hogy emiatt ki kell hagynia a soron következő Francia Nagydíjat (július 4.), a döntés ez ügyben későbbre várható. "Meg kell várnunk, Ralf hogy érzi magát" - mondta Mario Theissen, a BMW motorsportigazgatója. "Magának kell eldöntenie, tud-e versenyezni, ezt mi nem tudjuk megítélni helyette."
Ralf Schumacher egy héttel a tavalyi Olasz Nagydíj előtt is átvészelt egy komoly balesetet (éppen Monzában), agyrázkódást szenvedett. A pénteki szabadedzésen aztán fejfájásra panaszkodott, így orvosi tanácsra kihagyta a versenyt: a tesztpilóta Marc Gené indult helyette, két hét múlva is a spanyol lehet a beugró. Igaz, Niki Lauda szerint Ralfnak mihamarabb vissza kellene térnie: "Az első adandó alkalommal újra autóba kell ülnie" - jelentette ki az osztrák. "Ha nincsenek fájdalmai, induljon csak el Magny-Cours-ban."