Az Opel nyilvánosságra hozta az új Frontera első fotóit. A kompakt SUV önhordó és személyautó-alapokra épül, ellentétben az 1992-től 2003-ig gyártott első Fronterával, amely egy alvázas, merev tengelyes terepjáró volt, robusztus Isuzu-alapokra építve. Az új szabadidő-autó viszont a hamarosan érkező
új Citroën C3 Aircross „német” változata,
amelyet elsősorban aszfaltos használatra szánnak.
Sokkal hosszabb hátsót kap, mint az új generációs, 4,02 méter hosszú Citroën C3 kisautó, amellyel osztozik a Smart Car platformon és a hajtásláncokon. Ezek után már azon se lepődnénk meg, ha a Citroën C3 Aircross-alapokra épített Basalt terepkupéból is Opelt faragnának az európai piac számára, a Manta alatt ugyanis bőven lesz hely egy stílusos Calibra vagy Tigra-utánérzésnek a rüsselsheimi márka kínálatában.
De most térjünk vissza a Fronterához, amely a korosodó kis egyterűt, a Crossland X-et váltja a palettán, és 4,4 méteres hosszával 19 centivel nagyobb nála. Az előretolt utastér filozófiája már a múlté, az újdonság egy klasszikus, szögletes SUV, hosszú és magas motorháztetővel, szögletes profillal és nagy kerekekkel.
Az új Opel jelvény, a „Blitz” is az új Fronterán látható először,
a fényszórókat is magába foglaló fekete Vizor maszk központi elemeként. Egyébként a zárt maszk alsó harmadába trapéz alakú hűtőnyílást vágtak, hogy valami levegő azért bejusson a motortérbe.
Az utastérben az ajtók és a műszerfal vízszintes díszítőelemei vizuálisan is szélesítik a teret. A digitális Pure Panel műszerfal két, egyenként 10 colos képernyőből épül fel, a jobb oldali természetesen érintésérzékeny. A feláras Intelli-Seat első ülésekben – a farkcsont terhelését csökkentő kialakítás révén – állítólag a leghosszabb utak is kényelmesen, fáradtság nélkül teljesíthetők, és természetesen újrahasznosított anyagokból készített üléshuzatok is elérhetőek hozzájuk.
Sok praktikus részlet javítja a Frontera használhatóságát:
Alaphelyzetben az új Frontera
csomagtartója 460 literes, ami 50 literrel több a Crossland X-énél.
A hátsó üléstámlák ledöntésével a teljes méret akár 1,600 literig bővíthető, a 60:40 arányú támlaosztás alapáras, akárcsak a csomagtartó emelhető álpadlója. A tető több mint 200 kilóval terhelhető, a tetősínek felárasak.
Már piaci bevezetése pillanatától elérhető lesz tisztán akkus-elektromos hajtással (136 és 156 lóerő) is, ugyanakkor a vásárlók 48 voltos hibrideket is választhatnak duplakuplungos váltóval, 136 lóerővel. Elképzelhető, hogy a 130 lóerős 1,2-es benzines és a szintén 130 lóerős 1,5-ös BlueHDi dízel is elérhető lesz a Frontherához, amelynek forgalmazása nyár végén vagy ősszel indulhat el.