2016-ban új szegmensbe lépett be a Skoda a Kodiaq-kal, de jó lóra tett, mivel a nagytestű, (4,70 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,68 méter magas) szabadidő-autó igen sikeressé vált a piacon, eddigi pályafutása alatt
már több mint 600 ezret adtak el belőle a világon.
A vásárlók azért kedvelik, mert ár-érték aránya, helykínálata, praktikuma, motorválasztéka és extrakínálata átlagon felüli, és nálunk még azért is, mert a nagycsaládosoknak járó, 2,5 millió forintos autótámogatást is igénybe lehet venni a hétüléses változatához.
Azonban a Kodiaq sem kerülhette el a modellciklus felénél esedékes modellfrissítést, amely a külsőt és a technikát is érintette. Könnyű lesz felismerni a 2021-es modelleket az új, kisebb fényszórókról (amelyek alapáron LED-esek, de felárért már LED mátrix technológiával is rendelhetők) és az Enyaq iV-re emlékeztető, korábbinál nagyobb hűtőrácsról. Még megváltozott a motorháztető és a lökhárítók formája, és új felniket is terveztek a kocsihoz, a legnagyobbak már 20 colosak.
Belül is történtek változások, a kormánykereket lecserélték az új Octaviából származó kétküllősre (kivéve RS és Sportline), újak a díszbetétek és a kontrasztos varrások, LED-es hangulatvilágítást építettek be, és javítottak az anyagminőségen is. Az üléseket már újrahasznosított vegán anyagból készült Eco kárpittal is lehet kérni, és megjelent az extralistán a fűtésre, szellőzésre és masszírozásra is képes, állítható combtámaszos, elektromosan állítható komfort ülés.
Továbbra is feláras extra a 10,25 colos digitális műszeregység (az RS-ben széria) és a 9,2 colos képernyőn megjelenő központi infotainment rendszer, alapáron analóg műszerfal és 8 colos érintőképernyő jár. A navigációs térképek és az egyéb szoftverek „over the air" módon, mobilnettel frissülnek. 8 helyett már 10 hangszórós a csúcsot jelentő Canton hifi, mivel a műszerfal közepébe is kapott egy hangszórót, illetve a csomagtartóba egy mélynyomót.
A vezetéstámogató rendszerek köre egy nagycsaládosoknak szánt újdonsággal bővült: a Crew Protection Assist hátsó radarokkal állandóan figyeli, hogy mikor van esély ráfutásos ütközésre egy hátulról érkező autó miatt, és erre reagálva időben figyelmezteti a sofőrt.
Nem változott a polgári Kodiaq modellek motorkínálata: az 1,5 literes TSI 150, a kétliteres 190 lóerővel, a szintén kétliteres TDI 150 és 200 lóerővel rendelhető, utóbbiak már a Volkswagen-konszern legkorszerűbb kipufogógáz-kezelési rendszerét kapják (két SCR katalizátor), amitől a nitrogén-oxid kibocsátásuk 80 százalékkal csökkent. Mivel ezt a fejlett, kétdózisú AdBlue rendszert a duplaturbós, 240 lóerős dízel nem kapta meg, törölték a kínálatból. Ezért az RS sportváltozatot mostantól a kétliteres benzines turbómotor 245 lóerős változatával kínálják. Bár a nyomaték 500-ról 370 Nm-re csökkent, a vezethetőség valamelyes javult azáltal, hogy az új TSI 60 kilóval könnyebb a régi TDI-nél.
A felfrissített Kodiaq modellek nyár végén vagy ősszel érkezhetnek meg a hazai kereskedésekbe.