A szerda délelőtt leleplezett W15-ösről, Lewis Hamilton utolsó Mercedes-versenyautójáról a silverstone-i bejáratáson készültek olyan felvételek, amelyek alapján az autó első szárnyának legfelső lapján egy trükkös megoldás a szabályosság határát súrolja.
A Mercedes első szárnyának felső lapja ugyanis látszólag nem csatlakozik az autó orrához, helyette a lap felső élét egy vékony csíkkal vezették az orrkúphoz úgy, hogy az eggyel lejjebb lévő harmadik lap tetején is végigfut – írta az m4sport.hu.
A szakoldalakon vita alakult ki arról, hogy a megoldás mennyire szabályos, ugyanis az első szárnynak egy oldalon legfeljebb négy zárt, vízszintes lapja lehetne úgy, hogy a szomszédos elemek 5 és 15 milliméter közötti távolságban lehetnek egymástól. A szabályzatban azt is meghatározzák, hogy alulnézetből mindegyik zárt elem leghátsó élének láthatónak kell lennie, felülről pedig az utolsó elem kivételével egyik elem hátsó éle sem látszódhat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyelőre nem reagált, a többi csapatnak (még a szezon előtt)
döntenie kellene arról, hogy bepanaszolják a Mercedest, vagy inkább megpróbálják leutánozni a megoldást,
amennyiben az valóban hatékonynak bizonyul.
Amennyiben bepanaszolják a riválisok a Mercedest, az FIA a szabályosság mellett azt is vizsgálhatja, hogy a kialakítás nem rontja-e az autó körül keletkező légáramlatokat és ezáltal a követhetőséget.