Talán nem túlzás azt állítani, hogy minden korábbinál nagyobb várakozás előzi meg a Netflix Forma-1-es sorozatának negyedik évadát. A Hajsza a túlélésért (Drive to Survive) készítői a Super Bowl alatt jelentették be, hogy a soron következő évad március 11-én debütál a Netflixen, így már csak kevesebb mint egy hónapot kell várni arra, hogy belülről is meglássuk Lewis Hamilton és Max Verstappen tavalyi rivalizálását, noha a holland pilóta esetében hozott anyagból kellett dolgoznia a készítőknek, lévén a Red Bull versenyzője nem volt hajlandó együttműködni a stábbal.
A többi pilóta ugyanakkor nem volt elutasító, és mostanra alighanem a legtöbbüknek teljesen természetessé vált, hogy olykor melléjük szegődnek a Netflix emberei, és olyan helyekre is követik őket, ahová egy normál televíziós stábnak nincs bejárása. Nem volt azonban ez mindig így, az első évad 2018-as szezon alatti forgatásakor még a legtöbben idegenkedtek az egésztől. Nico Hülkenberg, az Aston Martin 2010 és 2020 között 179 F1-es nagydíjon részt vett tartalékja felidézte, hogy mennyire.
„A mai napig nagyon jól emlékszem a Drive to Survive gyártásának első szezonjára.
»Netflix a Forma-1-ben? Mit keresnek itt?« Az első találkozásunkkor a kamerás stábokkal nekünk, pilótáknak nem volt teljesen világos, hogy mit akarnak a paddockban, és mindenekfelett mi sül ki ebből az egészből"
– írta a 34 esztendős német pilóta a LinkedIn-en megjelenő jegyzetében.
Eleinte ő maga is idegenkedett attól, hogy olyan helyzetekben is kamerák figyeljék a mozdulatait, amelyekben korábban nem, de aztán engedett, utólag visszanézve pedig nem is bánja, hogy így tett.
„A kezdeti szkeptikusság után beleegyeztem, hogy gyakrabban filmezhetnek, visszatekintve pedig nem bántam meg. A dokumentumfilm-sorozat segítségével sok szurkoló, és sok új szurkoló először is megértette, hogy miről szól ez a sportág, mennyi politika van benne, milyen erőfeszítéseket tesznek a csapatok és milyen csúcsteljesítményű cirkusz valójában az F1."
Hogy érzékeltesse, mennyit jelentett a sorozat az F1 népszerűsítésében különösen az Egyesült Államokban, Hülkenberg néhány számadatot is felsorolt, és megjegyezte, hogy míg 2018-ban 264 ezer néző látogatott ki az USA Nagydíjra, 2021-ben már több mint 400 ezer, egy kutatás szerint pedig 70%-uk akkor volt először F1-es futamon.
Ami pedig nagyon fontos tényező, hogy ismét szereznek fiatal nézőket, azokat, akiket az utóbbi években elveszítettek vagy nem tudtak bevonzani"
– magyarázta a német pilóta.
Hülkenberg a saját példáján keresztül is szemléltette, mennyire népszerű lett a sportég az USA-ban.
Korábban semelyik versenyhétvégén nem készítettem annyi szelfit a szurkolókkal és adtam annyi autógrammot, mint 2021-ben Austinban. Még úgy is, hogy jelenleg nem versenyzem. A szurkolók az első két évadban látható két hosszabb epizódom miatt ismertek fel"
– utalt arra, hogy az első és a második évad forgatásakor még a Renault pilótája volt, de a 2020-as szezonra ülés nélkül maradt, noha két nagydíjon így is részt vett beugróként a Racing Pointtal.
Az Aston Martin tartalékja egyébként úgy véli, „a sorozat készítői megtalálták az egyensúlyt Hollywood és a valóság között", azaz a szériát bojkottáló Verstappennel ellentétben őt nem zavarja, hogy esetenként mesterséges rivalizálásokat generálnak a történet érdekében. „Persze bizonyára nem minden olyan, mint amilyennek lefestik, de nagyon szórakoztató és világszerte bármikor elérhető a 27 legfontosabb piacon" – mondta a német.