Max Verstappen visszatekintve karrierje első F1-es világbajnoki címét hozó szezonjára a Brit Nagydíjon elszenvedett óriási balesetet és az utána történteket nevezte meg az idei év mélypontjaként. A holland pilóta azt mondta, nem volt túl kellemes a kórházban ülve nézni, ahogy a Mercedes és Lewis Hamilton a győzelmet ünnepli. A Red Bull versenyzője egy apjával közös interjúban most részletesen felidézte, mit élt át a baleset utáni napokban.
Verstappen és Hamilton emlékezetes módon a verseny első körében csatázva akadt össze, amikor a hétszeres világbajnok kipöckölte riválisát a gyors Copse-kanyarban, majd az ezért kapott tíz másodperces büntetés ellenére megnyerte a versenyt. Verstappen fél év távlatából úgy véli, a bajnoki csatához való hozzáállásán semmit sem változtatott az eset, de azért nem szívesen élné át újra.
„Nem, a bajnoki címet illetően nem változtatott semmin, ahogy azon sem, hogy miként versenyzem. De egyértelműen nem volt kellemes a becsapódás.
Különösen az azt követő napokban éreztem igazán rosszul magam, mindenem fájt. Az ember nem akar ilyesmit túl sokszor átélni
– ecsetelte az egyik személyes szponzora, a CarNext videójában. – Közben pedig azt is tudtam, hogy rengeteg pontot buktam, és hogy ez a szezon végén akár sokba is kerülhet. Ugyanakkor úgy voltam vele, hogy »nos, ez nem számít, csak folytassuk, nyomjuk tovább és próbálkozzunk«, majd ezt is tettük. Aztán viszont jött Magyarország és egy újabb baleset. Végső soron azonban ilyen a versenyzés, az embernek nincs hatása erre."
A holland pilóta kitért arra is, hogy szimulátorral igyekezett visszarázódni a vezetéshez, de néhány napig várnia kellett erre.
A következő futam előtt versenyeztem egyszer szimulátoron. Az orvosok azt mondták, hogy néhány napig nem bámulhattam a képernyőt vagy a TV-t, pihentetnem kellett az agyamat a baleset után.
Tulajdonképpen mentem egy hosszú távú versenyt a szimulátoron, hogy lássam, minden jól működik-e, és nem kezdek el szédülni vagy ilyesmi. De rendben volt. Az első néhány körben nem tudtam úgy koncentrálni, de jó volt újra versenyezni."
Az igazi teszt azonban csak a Magyar Nagydíjon jött el, ahol a Red Bull tagjai is aggódtak amiatt, hogy Verstappen 100%-os állapotban van-e. „Egy Forma-1-es autóban minden sokkal gyorsabb volt, közben pedig mindenki kíváncsi volt, hogy milyen lesz. Ez motivált arra, hogy megmutassam nekik, jól vagyok" – mondta az újdonsült világbajnok.
Az interjú során ott ült Verstappen mellett apja, Jos is, aki a mai napig nem tudta túltenni magát azon, ahogyan a Mercedes ünnepelt, miközben ő a fiáért aggódott. „Amikor az ember egy ekkora becsapódást lát, nem gondol semmi másra. Leszaladtam a lépcsőn, az orvosi központba kellett mennem és csak látni akartam – emlékezett vissza Jos. – Utána az ember megnézi a balesetet és hogy mi történt. Megvan róla a saját nézőpontom. A futam után úgy ünnepeltek, mintha megnyerték volna a bajnoki címet.
Toto [Wolff] és a pilóta (Hamilton - a szerk.) is, miközben én [Maxszal] ültem a kórházban, arra várva, hogy minden rendben van-e. Apaként ez nem tetszik. Kórházba küldenek valakit, utána pedig őrülten ünnepelnek. Ezt nagyon nehéz volt kezelnem."
Természetesen a világbajnoki trófeával nem ér fel, de egy pilótának mindig jó érzés, ha a riválisai is elismerik. Így van ez akkor is, ha nem a többi pilóta, hanem a csapatfőnökök választják meg a legjobbnak. Verstappennel most ez történt, az Autosport hagyományos év végi szavazásán ugyanis ő zsebelte be a legtöbb pontot, ami hetedik éve tartó F1-es pályafutása során most először jött össze neki.
A 9 csapatfőnök (a Ferrari szokás szerint nem vett részt a szavazásban) az F1-es futamokon használt pontrendszer szerint kellett leadja névtelen szavazatát, amelynek összesítését az Autosport most nyilvánosságra hozta. Ez alapján Verstappen 188 ponttal végzett az élen, megelőzve a 174 pontos Hamiltont (tavaly fordított volt kettejük között a sorrend) és a 100 ponttal a dobogó harmadik fokára odaérő Lando Norrist. A McLaren brit pilótája mögött Sainz, Alonso, Leclerc, Gasly, Russell, Bottas és Ocon volt a további sorrend.