A változatos versenystratégiák kedvelői számára aggasztó nyilatkozatot tett Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős igazgatója. Az olasz szakember úgy véli, hogy a 2022-es szezonra teljesen új technikai szabályok szerint épülő autókkal valószínűleg kevesebb kerékcserére lesz majd szükség, arra számít, hogy a versenyek többségén csak egyszer kell majd a bokszba hajtani.
Az autókat érintő változtatások részeként a 2022-es szezontól 18 colos kerekeket kell használni az F1-ben, a jelenleginél nagyobb szerepe lesz a talajkölcsönhatásnak és az autók nehezebbek is lesznek, Isola mégis arra számít, hogy az autók és a gumik hasonló teljesítményre lesznek képesek, mindössze csekély visszaesést vár.
A kerékcserék számának csökkenése viszont várható a 2022-es versenyeken.
„A várakozásaim szerint a legtöbb verseny egykiállásos lesz, egyszerűen azért, mert gyengébb lesz a tapadás és egyszerűen nem indokolt egynél több kerékcsere – nyilatkozta a Tire Technology International című kiadványnak. – Ha nagyon szoros verseny lesz és a pályán zajlik az akció, akkor kit érdekelnek a kerékcserék?” – tette fel a kérdést.
Az F1-ben régi probléma, hogy az autók fejlett aerodinamikája miatt a versenyzők nehezen üldözik egymást, mivel a támadó autó leszorítóereje jelentősen visszaesik, ezért lassabb lesz és a csúszkálás miatt a gumik is jobban kopnak. A csapatok elsősorban arra törekednek, hogy a pilótáik előtt a lehető legtöbbször szabad legyen a pálya és sokszor próbálnak taktikai elemekkel boldogulni.
Kihasználják, hogy száraz pályás verseny esetén legalább kétféle gumikeveréket kell használni, elé- vagy mögévágással próbálkoznak,
ennek eredményeként általában változatosabb a futamok lefolyása, ha a pilóták fejenként egynél többször cserélnek kereket. Isola úgy vélte, a gumik miatt ez 2022-ben nem feltétlenül lesz szükséges, így várhatóan nagyobb feladat hárul majd a versenyzőkre, mert inkább a pályán, test-test ellen kell döntésre vinniük a csatákat.
Egyelőre azonban Isola sem lehet biztos a dolgában, a szaklapnak elmondta, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az abroncsaikat nem tudták valódi, 2022-es specifikációnak megfelelő autón tesztelni, a csapatok által átalakított, már meglévő autók pedig nem adnak tökéletes képet arról, hogy miként viselkednek majd az abroncsok 2022-ben.