Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb világbajnoki küzdelme bontakozott ki a Forma-1-ben az idei szezon során, mivel a szabálymódosításokat kihasználva a Red Bull felzárkózott a Mercedes mellé, így bár Lewis Hamilton és a címvédő istálló mindkét pontversenyt vezeti a nyári szünetben, a 2021-es trófeákért zajló csata korántsem lefutott.
Az év elején elsősorban az határozta meg a beszédtémát a Forma-1-ben, hogy melyik csapatnak ártottak kevésbé az aerodinamikát érintő korlátozások. A Mercedes és ügyfélcsapata, az Aston Martin szerint nekik, a Red Bullnál igyekeztek elbagatellizálni a padlólemezt és a szárnyakat érintő szigorítások hatását.
A tél folyamán közepesen jelentős szabályváltozások történtek, aerodinamikai korlátozások érintették a padlólemezt és az autó hátulját
– fogalmazott Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója a nyári szünetre a csapat weboldalán kiadott interjúban. – Nem volt nagy változás, de némi optimalizációt igényelt az autón. Ezen felül, különleges helyzet alakult ki, mert homologizálni kellett a tavalyi autót, hogy segítsük az F1-et a COVID miatti problémák kezelésében.”
„Ez behatárolta, hogy mire fordíthatjuk a rendelkezésünkre álló [fejlesztési] zsetonokat. Úgy döntöttünk, hogy a sebességváltó házának kialakítására költjük, ami lehetővé tette a számunkra, hogy a hátsó felfüggesztés elrendezésén is változtassunk. Ez volt az a terület, amivel kapcsolatban úgy éreztem, hogy az RB16-oson nem működött jól.”
A csapatok között folyamatos vitatéma, hogy melyikük autója versenyképesebb,
mindenki hajlamos az ellenfelet helyzetbe hozni, és a közvélemény figyelmét inkább a másik istállóra terelni, de Newey szerint valóban nem tudták, hogy hányadán állnak a Mercedes és a többi csapat ellen.
„Amikor eljutottunk Bahreinbe, úgy tűnt, hogy elég jól értelmeztük az aerodinamikai korlátozásokra vonatkozó szabályozást – mondta Newey. – Max rögtön úgy érezte, hogy az új autó nagy lépést tett előre az előzőhöz képest, és nagyon dicsérte. A teszt alapján úgy gondoltuk, versenyképes csomagunk van, de sohasem tudni, hogy az mire lesz jó. Nem ismerjük, hogy a többiek milyen motorüzemmóddal mennek, milyen üzemanyagszinttel, és a többi. Az előszezoni tesztelés alapján annyira lehet eltalálni, hogy hol tartunk, mintha aknamezőn mennénk. A Bahreini Nagydíj erősítette meg, hogy versenyképesek vagyunk, ott nem nyertünk, de azóta is csak hajszálon múlik.”