Ahogy közeledik a márciusi előszezoni teszt és a 2021-es idény kezdete, egyre közelebb kerülünk ahhoz is, hogy először pillanthassuk meg a csapatok idei autóját. Eddig négy istálló jelentette be, hogy mikor rántja le a leplet az idei kocsiról, ötödiknek pedig most megérkezett a Williams is, amely első szezonját kezdi az új tulajdonossal.
A Williams-istálló elmúlt évei finoman szólva sem a sikerekről szóltak. A csapat a 2018-as szezonra a konstruktőri világbajnokság utolsó helyén találta magát, innen pedig azóta sem tudott elmozdulni. A mélypontot a 2019-es év jelentette, az autó késve készült el és reménytelenül lassú is lett. Noha 2020-szal ellentétben akkor sikerült egy pontot elcsípniük, így is inkább a tavalyi esztendő adott okot a bizakodásra a teljesítmény szempontjából, az pedig, hogy év közben sikerült eladni a csapatot a Dorilton Capitalnak, kulcsfontosságú lépés volt a gárda túlélése miatt.
Az új tulajdonos – noha jelentős átszervezésekbe kezdett – nem változtatta meg a csapat nevét és igyekszik továbbvinni a Williams évtizedes hagyományait, amit a 2021-es autó elnevezése is mutat.
Mivel nem teljesen új kocsiról van szó, több másik csapathoz hasonlóan a grove-iak sem folytatják a sormintát az eddigi elnevezéssel, hanem FW44 helyett az FW43B nevet adták az idei autónak, amelyet március 5-én., kevesebb mint egy héttel a bahreini teszt kezdete előtt fognak leleplezni.
Ezzel a McLaren, az Alpha Tauri, az Alfa Romeo és a Mercedes után a Williams lett az ötödik csapat, amely ismertette idei autóbemutatójának időpontját.
Az idei lesz egyébként az első B-specifikációjú Williams 1995 óta, amikor a csapat idény közben, egészen pontosan a Portugál Nagydíjon vetette be az azévi modell egy erősen átdolgozott változatát, ami az FW17B nevet kapta. Más istálló is csinált már hasonlót, többek között a Ferrari és a McLaren történetében is találunk a szezon közbeni ráncfelvarrás miatt szolgálatba állított B-verziót.