Miután Vettel kijött kereket cserélni, a következő kör végén Leclerc is azonnal a bokszba hajtott,
a négyszeres világbajnok azonban egy kör alatt a vártnál sokkal többet dolgozott le a hátrányából,
és megelőzte csapattársát. Binotto elismerte, ez őket is meglepte. „3,9 másodpercet nyert a korábbi kiállással, erre nem számítottunk” – nyilatkozta a csapatfőnök.
Ami azt illeti, amikor kihoztuk Sebastiant, azt gondoltuk, hogy ha Charles egy körrel később jön, akkor még Sebastian előtt marad. Sebastian jól vezetett, 3,9 másodpercet ért az elévágás, ez tény."
Leclerc természetesen füstölgött az autóban ülve, a rádióban unfairnek nevezte a lépést, és a biztonsági autós fázis alatt követelte, hogy mindent maximumra tekerhessen, hogy megtámadhassa Vettelt. A monacói pilóta a verseny után azt nyilatkozta, nem igazán értette a dolgot, mert csapaton belül nem szokás elévágni a hátul haladó autóval,
Binotto azonban ragaszkodott hozzá, hogy most ezt kellett tenniük,
mert így tudták kivédeni, hogy Verstappen megelőzze Vettelt. „Normális esetben mindig az elöl haladó autónké az előny, a mostani helyzetben viszont nem hozhattuk ki Charles-t elsőként, mert vezette a versenyt, majd forgalomba került volna – magyarázta a svájci szakember. – Mindennek tetejébe Verstappen is kész volt kijönni kerékcserére, ezt tudtuk, Seb pozícióját pedig úgy védhettük meg a legjobban, ha kihozzuk őt.
Ez volt a megfelelő idő a kiállására, efelől nincs kétség,
rögtön ezután kihozni Charles-t pedig szintén a helyes lépés volt."