Továbbra is csak találgatások láttak napvilágot arról, hogy a Ferrari pontosan miért vált meg az istállót 2014 novemberétől 2018 végéig irányító Maurizio Arrivabenétől, lévén a Scuderia mindössze egy szűkszavú közleményt adott ki a csapatfőnöki pozícióban bekövetkezett változásokról. Most azonban megszólalt az első Ferrarihoz köthető forrás az alelnök Piero Ferrari személyében, szavaiból pedig arra lehet következtetni, hogy valóban a Mattia Binotto és Arrivabene közötti konfliktus vezetett a döntéshez.
Az alapító Enzo Ferrari fia ügyvezető jogkörrel nem rendelkező igazgatóként szerves része az olasz gyártó körüli történéseknek, egyes források szerint az Arrivabene elküldéséről hozott döntést ő és az elnök John Elkann ketten hozták meg.
A Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva Ferrari felfedte, hogy a január 7-én megtett bejelentés ellenére már karácsony előtt határoztak Arrivabene sorsáról.
„Minden karácsony előtt történt, különböző okok miatt azonban úgy döntöttünk, hogy nem hozzuk azonnal nyilvánosságra – nyilatkozta az alelnök.
Nem szeretnék belemenni a részletekbe, csak annyit mondanék, hogy egyet nem értés volt a részvényesek és John Elkann [a Ferrari elnöke] között,
végül pedig egyedül a Ferrari érdekeit figyelembe véve cselekedtünk."
A 2018-as szezon második felében, Arrivabene Japán Nagydíjon látott kirohanása után kaptak erőteljesen szárnyra azok a pletykák, melyek szerint elmérgesedett a viszony a technikai igazgató Mattia Binotto és a csapatfőnök között, később pedig több vezető médium is biztosra vette, hogy a Ferrari elmúlt két évben látott fejlődésében kulcsszerepet játszó svájci szakembert több rivális csapat is megkörnyékezte. Azt, hogy ez mennyire igaz, Piero Ferrari nem részletezte, de
miután Arrivabene elküldésével a csapat technikai fronton meglévő stabilitásának megtartását akarták elérni, nem nehéz a sorok között olvasva kitalálni, hogy ha az olasz marad, Binotto lett volna az, aki távozik.
Széles körben általános nézet az is, hogy Binotto kinevezése eredetileg a tavaly nyáron elhunyt Sergio Marchionnénak, a vörösök korábbi elnök-vezérigazgatójának terve volt. „Mindenki azt írta, [hogy Marchionne akarata szerint cselekedtünk], de
fontos volt számunkra, hogy megőrizzük a versenycsapat technikai stabilitását, nem akartuk, hogy bármi megzavarja az istálló felépítését
– mondta Ferrari. – A legfontosabb ennek a garantálása volt, amiben alapvető, hogy számíthatunk Binotto hatalmas szakértelmére."
Az F1-es szakíró Mark Hughes, és a jelenleg a Racefansnek dolgozó, szintén régóta a száguldó cirkuszban tevékenykedő Dieter Rencken is azt pedzegette, hogy Arrivabene távozásával nem értek véget a személycserék a Ferrari vezetésében, a Marchionne halála után kinevezett ügyvezető, a Philip Morristól érkező Louis C Camilleri napjai is meg lehetnek számlálva Maranellóban.
Az alelnök egy kicsit most lehűtötte a kedélyeket, és azzal magyarázta a gyakorlatilag kinevezése óta láthatatlan Camilleri eltűnését, hogy időre van szüksége.
„Időt kell adnunk neki ahhoz, hogy dolgozzon, mert csak nemrég érkezett a Ferrarihoz. Megvan a saját stílusa, ami különbözik Marchionnéétól, Sergio egyedi és utánozhatatlan" – mondta Piero Ferrari.
Az Autosport korábban kész tényként kezelte, hogy a Ferrari betöltötte a távozó Danyiil Kvjat és Antonio Giovinazzi által üresen hagyott fejlesztőpilótai ülések közül az egyiket, és megegyezett Pascal Wehrleinnal, aki már túl is van első munkanapján Maranellóban.
Az ezen a hétvégén a Formula E marokkói futamán versenyző német pilóta a Racefansnek azonban úgy nyilatkozott, hogy „még semmi sincs megerősítve” ferraris szerepkörével kapcsolatban.
A tavaly még a Mercedes harmadik számú pilótájaként a DTM-ben versenyző Wehrlein eközben azt is elhintette, hogy a Formula E mellett egy másik sorozatban is indulhat az idén, de még arról sem tudott több információval szolgálni.