Pályafutása 6. pole pozíciójának örülhetett Valtteri Bottas az Orosz Nagydíj időmérő edzésén, miután 145 ezreddel legyőzte Lewis Hamiltont, aki hibázott az utolsó próbálkozásán. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem iszik előre a medve bőrére, hiszen tavaly a Ferrarik indultak az első sorból, az első kanyarba azonban Bottas fordult be az élen. Wolff figyelmeztet, ha nem vigyáznak, ez velük is könnyen megtörténhet.
Bottasnak különösen fekszik az Orosz Nagydíj helyszíne, mindig jól teljesített itt, tavaly pedig Szocsiban nyerte pályafutása első F1-es versenyét. Az utóbbi időben kissé lemaradt Hamiltontól, és ő maga is elmondta, nincs meg a kellő önbizalma, össze kell kapnia magát a folytatásban. „Valtterinek szüksége volt némi önbizalomra, és azt hiszem ez volt, amit felírt neki az orvos” – nyilatkozta Toto Wolff a Sky Sportsnak.
Tudja, hogy mindent ki kell sajtolnia az autóból ahhoz, hogy megverje Lewist, akinek eltökélt célja volt, hogy megelőzze őt, de hibázott."
„Mindenképpen jó érzés az első hely, mivel az idén csak egyszer voltam pole pozícióban, még Ausztriában. Egy kicsit hosszú volt a várakozás – mondta Bottas. – Már a hétvége előtt tudtam, hogy ez jó pálya lehet nekem, jó köröket tudtam összerakni az időmérőn, az autó pedig nagyon jó volt, mint azt az időeredmények is mutatják. A csapat kivételes munkát végzett azzal, hogy új elemeket hoztak ide és lépésről lépésre fejlesztik az autót, ami nagyon fontos lesz a bajnoki küzdelem során."
A Mercedes mérnökei az időmérő leintése után lázasan néztek valamit a boxfalon, mint kiderült,
Kimi Räikkönen arra panaszkodott, hogy Hamilton feltartotta őt az utolsó mért körében, a Mercedes a visszajátszásokon azonban nem látott ilyet.
„Kimi azt mondta, hogy Lewis feltartotta őt az utolsó körében, úgyhogy megnéztük Kimi belső kamerás felvételét, és nem így történt" – mondta Wolff.
Szocsiban nagyon hosszú az út a rajttól az első kanyarig, ami lehetőséget ad arra, hogy a hátul haladók a szélárnyékot kihasználva előzzenek. Így történhetett, hogy tavaly Bottas a harmadik helyről indulva állva hagyta a két Ferrarit, és elsőként fordult be az első kanyarba.
Wolff szerint ha nem sikerül megtartaniuk a vezetést a rajt után, azzal gyakorlatilag elveszítenék a futamot.
„Trükkös itt a rajt, mert Valtteri tavaly a harmadik helyről a szélárnyéknak köszönhetően az élre tudott állni.
Jól kell rajtolnunk, majd olyan szélessé kell válnunk, mint egy Mercedes kamion,
miközben reménykedünk, hogy a Ferrarik nem rajtoltak jól, mert ha igen, akkor elveszítettük a versenyt."
A verseny másik kulcstényezője a csapatutasítás lehet, rögtön neki is szegezték az erre vonatkozó kérdést a Mercedes csapatfőnökének.
Ezek után nehéz lenne azt mondani [Bottasnak], hogy nem versenyezhet Lewisszal. Beszélni fogunk erről holnap reggel, aztán pedig meglátjuk, hogyan alakul a futam."
Wolff elmondta, hogy jelenleg náluk van a lélektani előny, de óvatosan kell bánniuk ezzel, mert gyorsan változhatnak a dolgok. Megkérdezték tőle, hogy mit szól Sebastian Vettel lehangoltságról tanúskodó testbeszédéhez, mire viccesen megjegyezte, bár jól ismeri Vettelt, ellenségként most nem segíthet neki.
Hamilton eközben némiképp értetlenül állt azelőtt, hogy hova tűnt a tempója az utolsó etapra.
„Nem igazán tudom, hogy hol veszítettem el a Q3-at, egy kicsit szenvedtem, különösen a középső szektorban, Valtteri pedig nyilvánvalóan gyorsabb lett.”
Az Autosport kérdésére a Mercedes világbajnoka elmondta, hogy az egész hétvégén meggyűlt a baja a pálya második szektorával. „A Q1-ben nem voltam rossz ott, a Q2-ben viszont már nem ment olyan jól. Eléggé nyomtam, mert tudtam, hogy Valtteri gyorsulni fog, nagyjából fél másodpercet kellett találnom. Kissé túlerőltettem, valamint koszos lett a gumim, ami a következő kanyarban tapadásvesztéshez vezetett.”