Újabb lakatot raktak az F1-es csapatok trükkládájára

Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Sebastian Vettel of Germany and Scuderia Ferrari driver goes during the free practice session at Azerbaijan Formula 1 Grand Prix on Apr 27, 2018 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Robert Szaniszló/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Az olajégetés megelőzésére hozott újabb intézkedést az FIA, de preventív jelleggel, nempedig azért, mert valamelyik motorgyártót trükközésen kapták.

A Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) lassan talán sikerül minden olyan bűvészkelléktől megfosztania a Forma-1-es csapatokat, amivel megkerülhetők a szándékos olajégetés betiltására vonatkozó intézkedések.

Ez a téma tavaly került a figyelem középpontjába, miután felmerült annak gyanúja, hogy egyes motorokat úgy alakítottak ki, hogy a benzin mellett kenőanyag is jut az égéstérbe, ami növeli a teljesítményt. Elsősorban a Ferrarit és a Mercedest érte ilyen vád.

A Ferrari motorok gyanúsan füstölögnek, de tagadják, hogy az olajégetés miatt Forrás: NurPhoto/Robert Szaniszlo/NurPhoto/Robert Szaniszlo

A trükkládára folyamatosan helyezi a lakatokat az FIA, s bár az olajfogyasztásra vonatkozó
szigorúbb határértékekkel valóban kiirthatták az égetési lehetőséget a versenyekre,

az időmérőkön, ahol a kevesebb megtett kör miatt nem szükséges teljesen feltölteni a tartályokat,még maradhatott némi tér a cselezésre.

A szövetség ezt megpróbálja megakadályozni azzal, hogy az időmérőkön ezentúl tilos lesz olajat helyezni a kiegészítő tartályokba, nehogy a motor égésterébe onnan juttassanak tiltott adalékanyagot.

A Renault-nál állítólag az olajégetés nem probléma Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport

Az Autosport azt írja, ez preventív jellegű döntés, vagyis nem az FIA nem gyanakodott egyik gyártóra sem, egyszerűen le akarták zárni ezt a kiskaput is.

Az együléses versenyautók technikai ügyeiért felelős Nikolasz Tombazisz levélbentájékoztatta a csapatokat a változtatásról,

egyúttal hozzátette: „Bizonyos esetekben eltekinthetünk az alkalmazásától, amennyiben egy csapat kéri. A kivételes engedélyek megadásáról az FIA technikai küldöttsége dönt saját belátása szerint.”