Állásfoglalást kért a Ferrari az FIA-tól az USA Nagydíj előtt, mert úgy vélték, hogy kifogásolható az Ezüstnyílon Belgiumtól bevezetett keréktárcsa. Ezen lyukak kaptak helyet, így segítve a hűtést, a Scuderiánál viszont úgy gondolják, ez így tiltott aerodinamikai elem, ráadásul egy hasonló megoldást már betiltottak a Red Bullon 2012-ben.
Az FIA szabályosnak minősítette a megoldást, a Ferrari azonban az Autosport információi szerint nem hagyta annyiban az ügyet, és megkérdőjelezték a szövetség értelmezését. A Mercedes ezért úgy döntött, a világbajnoki cím kapujában inkább nem erőltetik a kérdéses alkatrészt.
A bonyodalom egy részét az okozza, hogy az állásfoglalást a szövetség adja, óvás esetén azonban a verseny sportfelügyelői hozzák meg a döntést a szabálykönyv alapján. Ez lehetőséget teremt arra, hogy esetleg kizárják a Mercedeseket, így előfordulhatott volna, hogy Lewis Hamilton megnyeri a világbajnokságot, de a Ferrari kizáratja őt az USA Nagydíjról.
Fellebbezés esetén több hónapos huzavonával dőlhetett volna el a világbajnoki cím sorsa,
amit Hamilton valószínűleg már mindenképpen megnyer, hiszen Sebastian Vettel eredményeitől függetlenül elég a maradék három futamon legalább egyszer megszereznie legalább a 7. helyet.
Hamilton a pole pozícióból indulva a 3. helyet érte el Austinban, miután az élmezőny többi tagjával ellentétben egy helyett két kiállással tudta csak teljesíteni a versenyt. Nem mondta ki, de utalt arra, hogy ez a felni miatt is történt.
„Két kiállásos versenyre kényszerültünk bizonyos dolgok miatt, amelyek nem voltak ideálisak az autón – mondta a brit pilóta. – Nem tudtuk, hogy ez lesz a helyzet, amikor megérkeztünk a versenyre. Ha ez a probléma nem merült volna fel, akkor a gumikopás egyáltalán nem lett volna ekkora nehézség.”