A versenyirányítás a hétvégi Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában is elhelyezett egy olyan bóját, amivel a pályalevágásokat kontrollálják. Ahogy a két héttel ezelőtti Orosz Nagydíjon, itt is a célegyenest követő kanyarkombinációnál állítottak fel egy fehér-narancs oszlopocskát, amelyet balról kell megkerülnie annak, aki a rendes vonalvezetésről lesodródva kiszélesíti a pályát, és csak ezután fordulhat be a gyors 3-as kanyarba.
Ennek az a célja, hogy egyrészt a hibázó, a pályára siető versenyző semmiképp se nyerjen időt, másrészt ne teremtsen balesetveszélyes szituációt.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting tájékoztatta a csapatokat arról, hogy ha egy versenyző a 2-es kanyarnál átbuckázik a bukótérben elhelyezett fekvőrendőrökön, az nem térhet vissza a pályára addig, amíg balról meg nem kerülte a bóját.
Az Orosz Nagydíjon Kevin Magnussen pórul járt, amiért nem tartotta magát az előíráshoz: a rajt utáni kavarodásban úgy előzött, hogy nem helyesen tért vissza a pályára, így öt másodperces időbüntetést kapott.