Még mindig csak találgatni lehet, hogy milyen irányba változik a Forma-1 az idei, átfogó technikai szabálymódosítás révén. Az autókat nehezebb lesz vezetni, ezért a pilóták várhatóan többet hibáznak majd, de aggodalmak merültek fel, hogy még körülményesebb lesz előzni a DRS segítsége nélkül, és a Pirelli is aggódik, hogy a tőlük kért kevésbé kopó abroncsok miatt kevesebb lesz a bokszkiállás.
„Az ember nem tehet mindenkinek jót, csak egyféle irányba lehet elindulni – idézte a Motorsport.com Paul Hembery-t, a Pirelli motorsport menedzserét. – Mi készítettünk valamit, amit elvártak tőlünk, aztán döntés született, hogy másik irányba induljunk el – utalt arra, hogy 2011-től mindig azt kérték tőlük, hogy a gumik gyorsan kopjanak el, és legyen sok kerékcsere a futamokon.
„Mi csak követjük, amit a sport kér tőlünk. Csak azt kérjük, hogy mondják meg nekünk, hogy mit szeretnének. Semmi értelme utána panaszkodni, hogy leszállítottuk azt, amit megrendeltek tőlünk. A sport most egy másik irányba indul el, és
ha minden úgy működik majd, ahogy azt az emberek várják, akkor jó versenyek lesznek.”
Az F1 korábbi menedzsmentje azzal próbálta felpezsdíteni a versenyeket, hogy gyorsan elkopó gumikat kértek, és arra számítottak, hogy ettől jelentős sebességkülönbségek alakulnak ki az eltérő taktikákat követő autók között, így sok előzés lesz a versenyeken. Ebből inkább az lett, hogy a mezőnynek gyakran spórolni kellett a gumikkal, hogy elérjenek egy adott etap végéig.
A pilóták elégedetlenek voltak azzal, hogy nem hozhatják ki az autójukban lévő teljesítményt, mert a gumik erre szerintük nem voltak alkalmasak. A Pirelli ezért a gumik mérete mellett azok szerkezetét is megváltoztatta, de attól tartanak, hogy az állóképesebb abroncsok miatt kevesebb kerékcsere lesz a futamok során. Ez általában rosszat jelent, de ezúttal nem biztosak ebben.
Kevesebb kiállás lesz. Ez a gyengébb kopásból fakad. Az ember akkor megy ki a bokszba, ha visszaesik a tapadása vagy elkopik az abroncs, ezúttal mindkettőt visszafogjuk."
„Sok lesz az egy kiállásos verseny, de ha olyan aerodinamikai csomagok készülnek, amelyek összehozzák az autókat, és a gumik felülete nem melegszik túl, akkor a versenyzők keményebben nyomhatják, és több előzés is lehet.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!