Vágólapra másolva!
Az istálló részletesen kielemezte a nürburgringi incidens kiváltó okait, és azonnali hatállyal változtat a légkulcsokon, valamint a kerékcserék lebonyolításán.

A Red Bull azonnali hatállyal változtat a bokszkiállásoknál használt légkulcsain és a kerékcserék lebonyolításán annak érdekében, hogy ne ismétlődjön meg a Nürburgringen látott bokszutcai baleset. A múlt hétvégi futamon Mark Webber jobbhátsó kereke elszabadult egy rosszul sikerült bokszkiállás után, és olyan szerencsétlenül pattant meg, hogy egy operatőrt is eltalált. A FOM munkatársa töréseket és agyrázkódást szenvedett, de hamarosan újra munkába állna.

A Red Bull az elmúlt napokban részletesen kielemezte az elrontott bokszkiállás okait, a vizsgálat eredményeit pedig a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) és a többi csapattal is megosztotta. Az incidens azzal kezdődött, hogy a jobbhátsó keréknél dolgozó szerelőnek nem sikerült megfelelően felhelyeznie az anyacsavart a légkulccsal, ezért úgy döntött, egy másikkal helyettesíti azt. Amikor azonban a légkulcsot a csavar kiszedéséhez szükséges helyzetbe állította, a vártnál nagyobb nyomaték miatt a szerszám megcsúszott a kezében. Ettől a hüvelykujjával véletlenül megnyomta azt a gombot, amellyel jelezni szokták, hogy a kereket már megfelelően rögzítették.

A Red Bull bízik benne, hogy a jövőben nem kerül sor hasonló hibára Forrás: Red Bull

Amikor Webber elindult, a jobbhátsó kerekét egyáltalán nem rögzítette anyacsavar, ezért azonnal leesett az autójáról. A Red Bull a hasonló esetek elkerülése érdekében változtat a légkulcsok tervezésén: arra törekednek, hogy ha a jövőben kifordul a szerelő kezéből, a hüvelykujja minél távolabb kerüljön a zöld jelzést adó gombtól.

A bokszkiállásokat felügyelő nyalókás embert pedig arra utasítják, hogy csak akkor engedje útjára az autót, ha mind a négy szerelő egyértelműen jelezte a kerék rögzítését. A Red Bull a jövőben azt is szeretné megoldani, hogy a kerékcsere végén csak azután jelenjen meg az indítást engedélyező zöld jelzés, hogy már egyik légkulcson sem tartják nyomva a gombot.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!