A sportigazgató Paul Hembery nem titkolja, a Pirelli számára bosszantó, hogy a többi csapat megvétózta a McLaren október végére tervezett austini gumitesztjét. A rivális istállók azzal érveltek, hogy a McLaren a teszt során szerzett információk birtokában igazságtalan előnyhöz juthatott volna a novemberi USA Nagydíjon, amelyet ugyanezen a pályán fognak megrendezni.
Koreában már a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is kifakadt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntése miatt, és Hembery sem tudta titkolni a csalódottságát. "Enyhén szólva nem ideális ez a helyzet" - nyilatkozta, de hozzátette: megérti, hogy az FIA a csapatok panasza után végül nem adott engedélyt a gyakorlásra, hiszen a Mercedes májusi tesztbotránya után fontos, hogy ne lépjék át újra a határokat. "Ezt el kell fogadnunk, és más megoldás után kell néznünk"- mondta.
Hembery szerint a Pirelli dolgát rendkívül megnehezíti, hogy nem kapnak meg minden segítséget az istállóktól, mert a jövő évi szabályváltozások miatt fontos lenne minél többet kísérletezniük az új gumikkal. A lényegesen nagyobb forgatónyomatékkal működő turbómotorok különösen a hátsó abroncsok tervezésénél jelentenek nagy kihívást, és a Pirelli még mindig nem tudja pontosan, milyen gumik lesznek ideálisak.
"Szerintem valójában senki nem tudja, mi lesz. Ha megnézzük a csapatoktól kapott adatokat, óriási eltéréseket tapasztalunk - talán egy hónap múlva újra ki kell kérnünk a véleményüket, hátha történtek változások" - magyarázta. "Az F1-ben uralkodó paranoia miatt azonban úgysem fogjuk megkapni az összes pontos adatot. Minden arra utal, hogy elég különös szezonkezdetre számíthatunk - a versenyzőknek, a csapatoknak és nekünk is nagy változásokkal kell szembenéznünk."
A Motorsport Világtanács múlt heti ülésén egyébként eldőlt, hogy a Pirelli marad a Forma-1 gumiszállítója, de az FIA óvatosan megfogalmazott közleménye miatt sokan úgy gondolják, az olaszok helye csak 2014 végéig biztos. Noha az FIA-val még mindig nem írták alá a szerződésüket, Hembery biztos benne, hogy még legalább öt évig a Forma-1-ben maradhatnak.
"Csak az FIA és a FOM közötti nézeteltérések miatt homályos néhol a megfogalmazás" - mondta, majd rámutatott, hogy az első F1-es idényükben, 2011-ben is sokáig kellett várniuk a végleges szerződésre. "Amikor beszálltunk a sportba, egészen februárig nem írtuk alá a megállapodást."
"Zajlanak a tárgyalások. De akárcsak az első évünkben, most is sok különböző csoport és rengeteg ügyvéd dolgozik az ügyön, ez pedig sok időbe telik."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!