Vágólapra másolva!
A német autókonszern esetleges F1-es szerepléséről az elmúlt években egymásnak ellentmondó hírek keringtek, de a cégnél most megint azt mondják, hogy érdeklődnek a világbajnoki sorozat iránt.

Az elmúlt évtizedben rendszeresen jelentek meg egymásnak ellentmondó hírek azzal kapcsolatban, hogy a Volkswagen-csoport beszállna-e a Forma-1-be. Amikor 2002 áprilisában Bernd Pischetsrieder, a BMW F1-es programjának egyik atyja került a VW-konszern élére, sokan azt várták tőle, hogy kezdeményezze egy önálló csapat indítását. Ehelyett azonban kijelentette, hogy az F1 túl drága, csak a győzteseknek kifizetődő, és egyben megjósolta azt is, hogy a következő években több autógyártó ki fog szállni belőle.

2003 elején viszont, amikor kezdtek megmutatkozni a tudatos költségcsökkentés eredményei, azt mondta, "nagyszerű lenne, ha már holnap" részt vehetnének a világbajnoki sorozatban. Ebből nem lett semmi, de 2005-ben felröppent a hír, hogy Pischetsrieder a Red Bull-lal tárgyal egy motorszállítói szerződésről, sőt, amennyiben az sikeresnek bizonyul, a VW felvásárolná a Toro Rossót is. Csakhogy ez a terv ugyancsak meghiúsult, és amikor Pischetsriedert egy évvel később váratlanul leváltották, az F1-es szereplés lekerült a napirendről.

A VW közben hivatalosan végig kitartott amellett, hogy az Audi Le Mans-i részvételét tekinti a marketingcélú sportprogram gerincének. Még tavaly márciusban is azt állították, hogy az F1 szóba sem jöhet. Ám miután a Peugeot hirtelen kiszállt a sportkocsi-versenyzésből, a Le Mans-i győzelmek potenciális értéke is csökkent, ezért a VW számára érdemes lehet új platformot keresni.

Forrás: Red Bull

A vállalat sporttevékenységeit koordináló Wolfgang Dürheimer - aki egyben a Bentley vezérigazgatója is, korábban pedig a Porsche kutatási-fejlesztési főnöke volt - a Wirtschaftswochének most úgy nyilatkozott, ismét fel fogja vetni az F1-es szereplés ötletét.

"Még ebben az évben az ügyvezetői testület elé terjesztek néhány elképzelést, amelyek nem korlátozódnak a jelenlegi versenysorozatainkra. Való igaz, hogy Amerikában, Ázsiában és a Közel-Keleten nem vagyunk elég aktívan jelen az autósportban" - mondta. Az Auto Motor und Sportnak pedig hozzátette: "Nem tartom kizártnak, hogy 2018-ban, amikor az ágazat vezetői leszünk, beszállunk a Forma-1-be. Van ehhez elég márkánk."

Az új, eredetileg négyhengeresnek szánt soros turbómotorok ötletét többek között éppen azért vetették fel, hogy vonzóvá tegyék az F1-et a VW számára. A német konszernt meghívták a motorszabályok kialakításán dolgozó munkacsoportba is, de a VW ennek ellenére sem döntött úgy, hogy beszáll. A turbók bevezetését végül egy évvel későbbre, 2014-re halasztották, az elrendezésüket pedig V6-osra módosították.