Délelőtt még adatgyűjtéssel foglalkozott a McLaren, Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint nemcsak az Európa Nagydíjra, hanem a következő versenyekre is ekkor próbáltak felkészülni. Vélhetően a befújt diffúzorok utáni időszakra teszteltek, akárcsak a Red Bull. Délután már erre a hétvégére koncentráltak, és próbálták megérteni a közepes keverékű gumik viselkedését - kevés sikerrel.
A Pirelli legújabb slickje a közepes keménységű, fehér feliratú gumi, amelyet versenyen először Valenciában fognak használni a csapatok. A McLarennek meggyűlt a baja velük: sem Lewis Hamilton, sem Jenson Button nem találta meg rajtuk a kielégítő balanszot, és a tapadást is gyengének érezték.
"A második szabadedzésen kisebb volt a tapadás, mert az új elsődleges gumit (a közepes keverékűt) kicsit trükkös volt munkára fogni" - nyilatkozta Hamilton. "Szerintem a Red Bulloknak és a Ferrariknak sikerült, de mi szenvedtünk vele."
"Azonban amint az opciós (lágy) gumikra váltottunk, sokkal könnyebbé vált a vezetés, és úgy tűnt, elég jó a sebességünk is."
Button szerint a közepes keverék egyszerűen túl kemény a valenciai aszfaltra. "A lágyabb gumin elég jó a balansz, de a keményebb gumival még többet kell dolgoznunk. Nagyon különbözőek, nagyon eltérően viselkednek" - mondta 2009 világbajnoka. "Délután, a keményebb gumival nagyon silány volt a tapadás, az autóm rendkívül túlkormányzott volt, és egyben alulkormányzott is. A lágyabb gumin teljesen másnak tűnt a balansza, ezért nehéz mindkét típusút hatékonyan használni ugyanazzal a beállítással" - tette hozzá Button.