Azok után, hogy a Mercedes tarolt pénteken, sok kérdésre várhattunk választ az időmérő előtti utolsó tréningen. Egy ideig azonban úgy tűnt, hogy a legtöbb kérdés megválaszolatlan marad, az edzés elejétől kezdve lógott ugyanis az eső lába Szuzukában, ezért a szokottnál jóva nagyobb elánnal vetették bele magukat a munkába a kissé nedves pályán a csapatok.
A két Ferrari rögtön a szuperlágy keveréken hajtott ki, majd elfoglalta az első két helyet Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel sorrendben. A finn világbajnok alig több mint egy tizeddel volt gyorsabb csapattársánál. A három élcsapat közül egyedül a Red Bull kezdett lágy gumikon, míg a Mercedesek a Ferrarihoz hasonlóan a piros oldalfalú Pirelliket választották, de csak Valtteri Bottas tudott valamire való mért kört futni,
Lewis Hamilton, bár 4 tizeddel gyorsabb volt Räikkönennél, elfékezte az utolsó sikánt. Javítani már nem maradt ideje, mivel rákezdett az eső, a bokszba kényszerítve a pilótákat.
Nagyjából negyed órás kényszerpihenő után mintha kicserélték volna a tájat, a hatalamas szél elfújta az esőfelhőket, jöhetett a hajrá. A leghamarabb a két Ferrari tett fel új szuperlágyakat, de talán kissé korán döntöttek így, mivel a pálya, főleg a kerékvetők, még igencsak nedvesek voltak. Első nekifutásra egyikük sem javított, Vettel később azonban igen, de jött Hamilton, hogy 1:29.599-es körével átvegye a vezetést és 116 ezreddel megelőzze bajnoki riválisát, aki az autó hátuljára panaszkodott az első szektorban.
Nem csak neki, hanem Räikkönennek is meggyűlt a baja a kocsival, a finn az első szektorban meglátogatta a kavicságyat.
Nála sokkal rosszabbul járt Nico Hülkenberg, aki a pálya 4-es kanyarjában sokallt be, ráment a kerékvetőre, majd keresztbe átcsúszva az aszfalton háttal a védőkorlátban állt meg.
A baleset előcsalogatta a piros zászlót, és mivel már csak pár perc volt hátra, nem is indították újra az edzést. Hamilton, Vettel és Räikkönen mögött Max Verstappen végzett 7 tizeddel lemaradva Hamiltontól. A hollandot Bottas és Ricciardo követte, míg a sort némi meglepetésre Pierre Gasly zárta, aki továbbra is az új Honda motor megbízhatóságával küzdött.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.06.07. - 19:30Canadian Grand Prix - 1st Practice |
2024.06.07. - 23:00Canadian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.06.08. - 18:30Canadian Grand Prix - Last Practice |
2024.06.08. - 22:00Canadian Grand Prix - Qualification |
2024.06.09. - 20:00Canadian Grand Prix - Race |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Japán Nagydíj harmadik szabadedzésében ezen a meglehetősen korai órán! Amíg elfogyasztják reggeli kávéjukat, vagy csak próbálnak rendesen felébredni az utolsó tréning kezdetére, javasoljuk, hogy nézzék meg a pénteki napon látottak alapján készült elemzésünket. Vajon Hamilton tényleg beviszi a végső döfést Vettelnek?
A szuzukai pálya 30. Japán Nagydíját ünnepli az idén, ebből az apropóból pedig korábbi F1-es autók is köröztek pénteken, többek között a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen, vagy a Ferrari korábbi pilótája, Felipe Massa is visszaült egykori munkaeszközébe.
---- separator ----gallery-content-type:aee8a1e9-5081-4160-a5fe-7ce8a461b977---- separator ----Az 50. születésnapját a múlt héten ünneplő finn pilóta egyik társával elnézte az évekkel ezelőtt átépített utolsó sikánt, de neki legyen mondva, nem esett kétségbe, és a régi idők emlékére álló helyben megforgatta az 1998-as McLaren MP4/13-at.
Az éjszaka folyamán esett Szuzukában, az ég pedig most is borult, könnyen lehet, hogy nem ússzuk meg csapadék nélkül a folytatásban sem.
Szemerkél az eső, a pálya menti zászlókból pedig az is látszik, hogy igencsak fúj a szél, egészen pontosan 24 km/h-val süvít. A páratartalom 90%-os, valamint melegebb van, mint tegnap.
Nico Hülkenberg Renault-ja az első autó a pályán, némileg meglepő módon slick gumikon hajtott ki a nedvesnek látszó aszfaltcsíkra.
Az élcsapatok pilótái közül a finn, valamint Ricciardo és Verstappen merészkedett ki elsőként, közben Hülkenberg már mért körön.
1:30.054-gyel kezd a szuperlágyakon, mögötte Hülkenberg 1:32.563-mal második a lágyakon. Sainzot figyelmeztették, hogy az alagútban vizes folt van a pályán, figyeljen oda.
Alig több mint egy tizeddel maradt el csupán csapattársától, szintén szuperlágyakon van kint. A két Red Bull a lágyakon Ricciardo, Verstappen sorrendben bejött a 3-4. helyre.
A Mercedes is megjelent, szemmel láthatóan sietnek a csapatok a várható eső miatt. Bottas szuperlágyakon 5 tizedet kapott Räikkönentől.
Így is 7 tizedre van Räikkönentől. Közben Hamilton is megjelent a szuperlágy gumikon, miközben Stroll szélesre vette a Degner 2 kijáratát.
Vettel a 15-ös és a 16-os kanyarban erős csapadékot jelent, Räikkönen vissza is jött a bokszba.
A második szektorban már 4 tizeddel vezetett Räikkönen előtt az eső ellenére, de elfékezte magát az utolsó sikánban és továbbment egyenesen, így nem tudta átvenni a vezetést.
A két Ferrari, a két Red Bull és Bottas is visszatért a garázsba, hátrébb azonban még többen próbálkoznak.
Nem volt nagy hiba, a Spoonban csúszott le egy kicsit a bukótérbe, de folytatta a gyorskörét.
Hamilton még dacolt az elemekkel, egyelőre az utolsó, 20. helyen áll és úgy tűnik, hogy nem is fog már elmozdulni onnan, ugyanis felerősödött az eső, a 44-es számú Mercedes is kénytelen volt visszatérni a bokszba.
Nem akarunk senkit sem elkeseríteni, ha már ilyen hősiesen felkelt hajnalban, de nem valószínű, hogy minden idők legizgalmasabb edzése elé nézünk a hátralevő 40 percben...
Továbbra is erősen fúj a szél, ami elképzelhető, hogy gyorsan elfújja az esőfelhőket a pálya fölül.
Noha a legtöbben levették a sisakjukat, az autóból azért nem szálltak ki. Ki lesz az első, aki kipróbálja a köztes gumikat az időmérőre gondolva? Legalábbis amennyiben elég vizes hozzá a pálya.
Mármint a különböző táblázatokat tekintve, ugyanis Vettel és Räikkönen volt a legjobb a csúcssebességek terén is. Ezalatt mondjuk nem a valós legnagyobb tempót kell érteni, Szuzukában ugyanis a 130R kijárata után van a mérési pont, így ez inkább azt mutatja meg, hogy melyik versenyző ment át a legnagyobb tempóval az ikonikus kanyaron.
Valtteri Bottas az, méghozzá szuperlágy gumikon, az eső ugyanis elvonulni látszik.
Felmérte a terepet, szemre nem tűnt túl vizesnek az aszfalt, a Spoon kijáratának kerékvetőjéről azonban jelentős mennyiségű vizet vert fel, később ezt jelentette is a rádión.
Nem állt meg, csak átment a bokszutcán rajtot gyakorolni. Közben Hamilton is megjelent, szintén szuperlágyakon.
A lágyakon hajtott ki a kétszeres világbajnok, miközben Bottas újabb kitérőt tett a bokszutcában és csinált egy próbarajtot.
Egyelőre nem próbálkoznak mért körrel a pilóták, Hamilton is inkább a rajtot gyakorolja. Közben Verstappen, a két Ferrari és Ocon is kimerészkedett.
Javítani egyikük sem tudott, de nem maradtak el sokkal, Vettel konkrétan 1,1 másodperccel a legjobb időtől, de lila utolsó szektora mutatta, hogy a pálya egyre jobb állapotban van.
A mezőny nagyja kint van, mindössze heten, köztük a két Mercedes tartózkodik a garázsban.
A S-kanyarokban veszítette el az uralmát az autó felett és szánkázott át a kavicságyon. Ez biztosan nem tett jót a padlólemeznek.
Egyéni legjobb első szektort ment, majd a Degner 2 kijáratán lecsúszott a kerékvető mögé és el kellett vennie a lábát a gázról.
Hihetetlenül gyorsan változik az idő Szuzukában, az esőt napsütés váltotta fel, így néz ki a táj jelenleg.
Az autó hátuljával van gondja az első szektorban, ezt jelentette a rádión. Mindkét Ferrari új szuperlágyakon jött ki, de egyikük sem tudott javítani, noha Räikkönen futott egy lila utolsó szektort. A két Mercedes is kint van, szintén új szuperlágyakon.
1:29.599-cel vette át a vezetést 116 ezreddel megelőzve Vettelt, aki közben 1:29.715-re javított.
Hamilton a friss szuperlágyakkal nagyon gyors volt az első szektorban, később azonban visszaesett. Egyelőre a Ferrari úgy néz ki, közelebb van a Mercedeshez, mint tegnap.
Ezzel együtt messze van Hamiltontól, egészen pontosan 823 ezredre, Verstappen be is jött elé a 4. helyre, az ő hátránya 7 tized. Ricciardo is javított az idején, de maradt a 6. helyen.
Nico Hülkenberg tört össze a Renault-t, az első szektorban csapódott a falnak.
Hülkenber jól van, nagy munka vár a Renault-ra az időmérőig. Az edzést közben leintették, Hamilton zárt az élen Vettel és Räikkönen előtt. Köszönjük, hogy hajnalban is velünk tartottak, várjük Önöket a 8 órakor kezdődő időmérő edzésen is. A viszontlátásra!