Vágólapra másolva!
Az Indiai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésen is a két Red Bull volt a leggyorsabb, pedig Vettel autójában megint elromlott a KERS, és a hosszú etapon ő és Webber is sokkal hamarabb elkoptatta a lágy Pirelliket, mint a többiek.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül34 bejegyzés
11:45
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Hamarosan kezdődik az edzés

Köszöntjük kedves olvasóinkat az Indiai Nagydíj péntek délutáni szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A Buddh International Circuiten továbbra is jó, meleg idő van. Már a délelőtti tréning során is 8 fokkal nőtt az aszfalt hőmérsékletet.

11:47
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Délelőtt a Red Bullok voltak a leggyorsabbak

Az első edzésen Vettel és Webber bérelte ki a képzeletbeli első rajtsort. Bár az előnyük nem volt tetemes - 2 tizedet vertek Rosbergre -, az ellenfelek így sem lélegezhetnek fel, mert az utóbbi hétvégéken inkább péntek délutánonként mutatkozott meg a Red Bull fölénye. Délelőtt általában más végzett az élen, úgyhogy most jobban is kezdtek.

11:55
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Elhárult az akadály a verseny előtt

Az Indiai Nagydíj törlésével kapcsolatos bírósági meghallgatást elnapolták a verseny utánra... Egy aktivista tiltakozott ellene az elmaradt adók miatt.

11:58
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Alonsónak jelentős lemaradást kell behoznia

A délelőtti edzésen váltóhibával küzdött, ezért csak 6 kört tudott megtenni, míg Vettel például 24-et. Az időveszteséget most le kell dolgoznia valahogy. Még fél óra van hátra a második tréning kezdetéig.

12:06
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Kísérletezik a McLaren

Radikális, eddig nem használt beállításokat próbálnak ki, hogy kitapogassák a határokat, ami a 2014-es felkészülés szempontjából különösen hasznos lehet számukra. Délelőtt biztató eredménnyel zártak, Button 6, Pérez 7. lett.

12:13
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Nem cserélték ki Alonso váltóját

A Ferrari megerősítette a Twitteren, hogy mechanikai hibáról volt szó, amit kijavítottak. Ricciardo Toro Rossójában még az első edzés elején kicserélték a váltót, de ez nem jár rajtbüntetéssel, mert a pénteki edzésnap ebben az értelemben nem számít a nagydíjhétvége részének.

12:17
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Kvyat már az idén bemutatkozhat

A Toro Rosso az austini és interlagosi szabadedzéseken beültetheti az autóba, hogy gyakorolhasson. Ez most, amikor tesztelni nem lehet, különösen fontos.

12:22
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Kevéssé kopnak a gumik

A Force India tesztpilótája, James Calado a Sky-nak az imént azt mondta, délelőtt a vártnál kisebb mértékű volt a gumikopás, ami vasárnap új stratégiai lehetőségeket nyújthat. Ez azért is meglepő, mert a Pirelli idén a közepes keveréket hozta el Indiába a kemény helyett.

12:26
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Jóval melegebb lett

A levegő 30, az aszfalt 40 fokos, ez 5 illetve 10 fokkal melegebb, mint az első edzés kezdetekor. A szél kissé felerősödött, de még most is csak 7 km/ó-s. A lelátókon továbbra is csak lézengenek: a nézőszám évről évre csökken.

12:31
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Megkezdődött az edzés

Max Chilton az első a pályán, őt Bottas és Bianchi követi. Tavaly ilyenkor Vettel 1:26.221-gyel végzett az élen, de ezt az időt az egy évvel ezelőttihez képest lágyabb, közepes keverékű gumikon ma már délelőtt 4 tizedre megközelítette.

12:34
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Hülkenberg elégedettebb a fékekkel

Azt jelenti a rádión, hogy máris "normálisan" viselkednek. Közben már négyen megtettek mért kört. egyelőre 1:28.419-cel Räikkönen a leggyorsabb, bár a célegyenesre ráfordulva csúnyán kockásra fékezte a balelső gumiját.

12:38
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Grosjean átveszi a vezetést

Gyors egymásutánban Hamilton, Grosjean és Alonso is megelőzte Räikkönent, a francia által beállított új etalon 1:27.531.

12:40
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Már Vettel a leggyorsabb

Az első körét 1:27.360 alatt teljesítette, pedig megint bedöglött az autójában a KERS... Egyelőre, ahogy ilyenkor szokás, mindenki a keményebb keverékű gumikat használja.

12:43
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel tovább javít

1:27.059-cel 0,306 másodpercre növelte az előnyét Grosjeannal szemben, aki szintén lefaragott az idejéből. Közben Webber feljött másodiknak, 2 ezredet verve a Lotusra. Mögöttük Hamilton és Pérez van. Vettelnek szóltak a rádión, hogy meg tudják javítani a KERS-ét, de maradjon kint nyugodtan, ha akar, mert "van időnk."

12:45
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Pérez feljön másodiknak

Előbb Rosberg, aztán ő is beférkőzik Webber elé. Button viszont a bokszba tartva arról számol be, hogy az etapja során rengeteget romlott a tapadás a gyors kanyarokban. Már mindenki feliratkozott a tabellára.

12:48
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg az élre ugrik

Miközben a két Red Bull 6 kör után visszatér a garázsba, ő 1:27.010-zel az élre áll a 9. körében, pedig egyik szektorban sem az övé a legjobb részidő. Egyetlen ezredet vert Webberre, aki az előbb 48 ezreddel megelőzte Vettelt. Rosberg ugyanakkor nem elégedett. "Az autóm sokkal alulkormányzottabb lett, amit nem értek" - mondja. Most csak hárman vannak a pályán, az első rohamnak vége.

12:51
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Húsz perc, az első etapok után: Rosberg, Webber, Vettel, Pérez, Grosjean, Massa, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Button, Alonso. Csak Gutiérrez maradt kint a pályán.

12:53
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Óriási a szmog

A látótávolság szörnyű. Meg is zavarja Taki Inouét, aki a Twitteren azt írja: "Méghogy India a rejtélyek országa! Sokkal inkább a szmogé. Azt hittem, elromlott a tévém!" Räikkönen és Vettel közben máris a lágy gumikkal hajtott vissza a pályára. Hm.

12:54
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Grosjean kisodródik

A 9-es kanyarnál, de zavartalanul folytatja. Ő még a közepes gumiknál maradt, miközben csapattársa már a lágyakra váltott.

13:00
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel visszaveszi a vezetést

1:27.059-ről kapásból 1:25.722-re faragja le az idejét a lágy gumikon, amelyeket Webber és Hülkenberg is megkapott. Vettel a második körében az első és a második szektorban is abszolút legjobb részidőt ért el, de egyeneseb begurlt a bokszba... Räikkönen 1:26.632-vel lett a második.

13:05
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

A Red Bullok gyorsultak a legtöbbet

Vettel 1,3, Webber pedig 1,0 másodperccel autózott jobb időt a lágy gumikon, mint a közepeseken, míg Rosberg például csak 5, Massa pedig 6 tizeddel.

13:10
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Pérez lesodródik

Ő is a 9-es kanyarnál sokallt be, mint az előbb Grosjean, aki csak most próbálkozik a lágy gumikkal. Közben Massa lett az első, aki az etapja során tovább tudott javítani ezzel a keverékkel: 1:26.601-gyel feljött az 5. helyre. Alonso még nem kapta meg a gyorsabb Pirelliket.

13:13
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Grosjean feljön harmadiknak

1:26.426-os körével 0,156 másodpercet ver Rosbergre, így felzárkózik a Red Bullok mögé. Az élmezőnyből már csak Alonso és Hamilton nem tett meg mért kört a lágy gumikkal.

13:17
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Új fék okoz gondot Rosbergnek

Más anyagú fékbetéteket kapott előre, mint eddig. Ezek jobban harapnak, de rendszeresen blokkolja velük az első kerekeket. Közben Alonso 1,1 másodpercet javítva felkpaszkodott a 4. helyre, Grosjean és Rosberg közé.

13:24
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Már Hamilton a negyedik

31 ezredet ver Alonsóra a lágy gumikon, de Grosjeant ő sem tudja megszorongatni. A sorrend: Vettel, Webber, Grosjean, Hamilton, Alonso, Rosberg, Massa, Räikkönen, Pérez, Button. Többen, köztük Rosberg, már megkezdték a versenyszimulációt.

13:28
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

A gumik közötti eltérés

Íme néhány versenyző legjobb ideje közepes, majd a lágy gumikon:

Vettel 1:27.059 => 1:25.722
Webber 1:27.011 => 1:26.011
Räikkönen 1:27.889 => 1:26.632
Grosjean 1:26.955 => 1:26.426
Rosberg 1:27.010 => 1:26.582
Hamilton 1:27.115 => 1:26.399
Alonso 1:27.598 => 1:26.430
Massa 1:27.494 => 1:26.827 => 1:26.601
Hülkenberg 1:28.048 => 1:27.810
Sutil 1:28.631 => 1:27.375

Vettelt figyelmeztették, hogy a balelső lágy gumi "3-4 kör után szétesik" az eddigi tapasztalatok szerint.

13:32
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Problémás a lágy Pirelli

Vettel és Webber már néhány kör után kénytelen volt kimenni a bokszba, és lecserélni a lágy Pirelliket. A Red Bullnál nem nyugodtak: odahívták Paul Hemberyt megbeszélni valamit. Rosberg ezzel szemben azt mondta a rádión, hogy a Mercedesen egyelőre kitartanak a lágy gumik is.

13:39
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Leesett egy kerékanya

Maldonado autójának bal első kerekéről. Elgurult a pályán, és nagyobb bajt is okozhatott volna, ha valaki eltalálja. A Williams még megütheti a bokáját emiatt, mert korábban, az egyik szuzukai edzésen már előfordult velük.

13:43
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Most is a Red Bull a leggyorsabb

Mivel már mindenki a versenyre készül, az időeredmények nem javulnak, de a legutóbbi köröket nézve is a Red Bull áll a legjobban. Vettel 1:31.392, Webber 1:31.431 alatt teljesítette az etapja 9. illetve 10. körét a közepes Pirellikkel. Utánuk Grosjean (1:31.426) és Massa (1:31.882) következik.

13:48
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

21 autó a pályán

Csak Ricciardo nincs kint. Közben Räikkönen fura üzenetet kap: azt mondják neki, a köridőktől függetlenül maradjon a pályán addig, amíg úgy nem érzi, hogy a gumikkal már veszélyes továbbmenni. A lágyak vannak az autóján. Még Hamilton és Alonso használja ezeket az élmezőnyben.

13:52
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel folyamatosan gyorsul

Az etapja 14. körét már 1:30.567 alatt tette meg. Pérez viszont már 20 kör óta van kint megállás nélkül, a legutóbbiban 1:31.292 volt az ideje.

13:56
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Sajátos taktikát követ a Ferrari

Alonsót végig a lágy, Massát végig a közepes gumikon tartották a versenyszimulációk során. A spanyol már 16 kört húzott le a Red Bull szerint problémás gumikon, de még most is 1:31.741-es tempót diktál. A közepes keverék jobban tartja magát: Massa, aki 19 kört tett meg, 1:31.171 alatt fejezte be a legutóbbi körét.

14:01
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Az edzésnek vége

Vettel és Webber maradt az élen, az előnyük fél másodperc Grosjeannal szemben. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.

14:07
október 25, 2013
Vágólapra másolva!

Az eredmények

Sebastian Vettel a Red Bull legközelebbi ellenfelére is fél másodpercet verve őrizte meg a vezetést az Indiai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, de a napja nem alakult zökkenőmentesen: az autójában megint elromlott a KERS, a lágy keverékű Pirelliket pedig csapattársához, Mark Webberhez hasonlóan sokkal hamarabb elkoptatta, mint a többiek.

Ettől függetlenül továbbra is a negyedik világbajnoki címéért hajtó német a hétvége favoritja. Az edzés elején sokáig nem működő KERS-szel is ő volt a leggyorsabb, szokatlanul korán próbálta ki a lágy gumikat, s miután a versenyszimulációja során már hamar a közepesekre váltott, a hosszú etapján végig sokkal jobb tempót diktált az ellenfeleinél.

Vettel délután a problémái ellenére sem talált legyőzőre Forrás: Origo

A Red Bullokat ismét Romain Grosjean tudta a legkeményebben megszorongatni. A 3. helye nem forgott veszélyben, a negyedikért viszont szoros küzdelem bontakozott ki Fernando Alonso és a Mercedes párosa között. Ebből végül a körét a legkésőbb teljesítő Lewis Hamilton került ki győztesen, míg a 6. helyen végző Nico Rosberget Felipe Massa is 19 ezredre megközelítette, a Ferrari tehát edzéskörülmények között erősebbnek tűnt a mostanában szokásosnál. Rajtuk kívül még Kimi Räikkönen tudott egy másodpercen belül maradni Vettelhez képest.

Az edzésen csak kisebb pályaelhagyások történtek. A legsúlyosabb incidens Pastor Maldonadóval történt, amikor Williamsének jobbelső kerekéről közvetlenül egy bokszkiállás után leesett, és a pályán végiggurult az anyacsavar. Ha valakit eltalál, sérülést is okozhatott volna, s mivel a csapat két héttel ezelőtt, Szuzukában már pénzbírságot kapott egy hasonló incidens miatt, most akár súlyosabb büntetésre is számíthat.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!