Vágólapra másolva!
A vb második helyezettje útban volt a győzelem felé, amikor elromlott a váltója, így Vettel kapta a 25 pontot. Mögötte Button ért célba a maratoni hosszúságú, eseménydús Szingapúri Nagydíjon.

Sebastian Vettel a pályafutásának 23. győzelmével 10 pontot faragott le világbajnoki hátrányából a szokás szerint akciódús Szingapúri Nagydíjon, a Forma-1 nemrég elhunyt főorvosának, Sid Watkinsnak ajánlva a sikerét. Lewis Hamiltonnak esélye lett volna még közelebb kerülni a tabellát vezető Fernando Alonsóhoz, de McLarenjében 22 kör után megadta magát a sebességváltó, így az élről volt kénytelen feladni a küzdelmet.

Az első etapban Hamilton és Vettel egy külön dimenzióban autózott a többiektől, 5 kör után már 7 másodperc volt az előnyünk a 3. helyezett Jenson Buttonhoz képest. A kerékcsere előtt, amelyre Vettel kerített sort közülük a legkorábban, Button ledolgozott valamelyest a hátrányából, de a sorrend nem változott. Hamilton 1,5 másodperccel vezetett a Red Bull előtt, amikor egy kanyarból kigyorsítva a váltója bedöglött. "Most már jól vagyok. Nagyon lesújtott, hogy az autóm megállt, mert csak cirkáltam. Az előnyömet őrizgettem, mehettem volna sokkal gyorsabban is. Szerintem ma könnyedén miénk lehetett volna a győzelem" - mondta visszafogottan mosolyogva bő egy órával később, miközben a szingapúri szervezők egy jól időzített tűzijátékkal ünnepelték Vettel győzelmét. "Ilyen a versenyzés. Ez jó eredmény lett volna számunkra, de ez van, még maradt hat futam. Soha nem adom fel!"

A kieséssel Hamilton hátránya 52 pontra duzzadt az összetettben, és visszaesett a 4. helyre, Kimi Räikkönen mögé, míg Vettel 29 pontra közelítette meg Alonsót. "Ez volt az év egyik legnehezebb versenye" - ismerte el a címvédő. "A pálya gyilkos, mert nagyon hosszú és hepehupás. Lewis balszerencséjéből profitáltunk. Már néhány körrel korábban észrevettem, hogy az autójából szivárog az olaj." Felmerült, hogy Hamilton váltója akkor sérülhetett meg, amikor szombaton, a Q3 végén nekikoccant a falnak, a McLaren azonban utána megvizsgálta az alkatrészt, és nem talált benne hibát. A csapatfőnök, Martin Whitmarsh azt mondta, a probléma valójában a differenciálműből eredt.

Forrás: AFP
A galéria megtekintéséhez kattintson a képre!

A csapat másik versenyzője, Button megörökölte a 2. helyet, és a célig meg is tartotta azt, jóllehet, az utolsó 9 körben a lemaradása 2,5 másodpercről 9-re nőtt Vettelhez képest. Ő is átélt egy ijesztő pillanatot, amikor az első Safety Car-fázist követő újraindítás előtt kis híján legázolta a fékeit melegítő Vettel Red Bullját. Az incidens miatt mindkettejüket beidézték a sportfelügyelők, ám végül egyikük sem kapott büntetést. "Sebastian gyorsított, aztán hirtelen fékezett a jobbkanyarhoz. Erre nem számítottam" - mondta. "Beletapostam a fékbe, leblokkoltak a kerekeim, és épphogy el tudtam kerülni az ütközést. Valahogy megúsztuk." Button, akinek már 75 pont a hátránya az összetettben, hozzátette: "Viszonylag elégedett vagyok a 2. hellyel. Győzni akarok, de azt sem lehet mindig."

Alonso a megszokott 5. helyéről rajtolva ismét értékes 15 pontot mentett magának, hasznot húzva abból is, hogy a sokáig dobogóesélyes Pastor Maldonado egy hidraulikai probléma miatt harmadszor is a bokszba kényszerült, majd kiesett. A Ferrari spanyol versenyzőjének rajta kellett tartania a szemét az őt üldöző Paul di Restán, aki eddigi pályafutása legjobb eredményét elérve 4. lett. Alonso nem titkolta, hogy kapóra jött neki Hamilton balszerencséje. "Monzában Lewis nyert, és Sebastian esett ki, itt viszont fordítva történt. Ha továbbra is így marad, én meg csipegetem fel a pontokat, elégedett leszek" - jelentette ki.

A másik Ferrarit vezető Felipe Massa már a rajtnál defektet kapott, és visszaesett az utolsó helyre, ám azután a többiektől eltérő stratégiának és a Safety Car kétszeri megjelenésének köszönhetően előreverekedte magát a pontszerzők közé. Útközben bemutatott egy hihetetlen előzést is, amikor Bruno Senna a 43. körben kis híján felpasszírozta őt a falra, de az autóját bravúrosan megfogva szinte befarolt a Williams elé. Az incidens legalábbis gyanús volt, a sportfelügyelők azonban úgy döntöttek, nem büntetik meg Sennát. "Ez nem volt szép, hiszen már ott voltam mellette, az autóját mégis egyszerűen ráhúzta az enyémre, nekiszorított a falnak. Őszintén szólva ezt nem engedik meg a szabályok" - mérgelődött Massa. "Szerencsére nem sérült meg az autóm, és mostanra meg is nyugodtam kissé. Mindenesetre nagyszerű verseny volt ez számomra."


Nico Rosberg már az 1. körben megelőzte csapattársát, és a Mercedes taktikájának köszönhetően egészen az 5. helyig jutott, maga mögött tartva a két Lotust. Michael Schumacher ezúttal kezdettől fogva lassabb volt nála, aztán drámaian ért számára véget a Szingapúri Nagydíj: a 40. körben hátulról belerohant az éppen Sergio Pérezt előző Jean-Eric Vergne Toro Rossójába. Úgy tűnt, egyszerűen elbambult, és túl későn lépett a fékre, és mivel tavaly Péreznek ütközve esett ki ugyanerről a futamról, többen felvetették, hogy a reakcióideje már nem a régi. Ő azonban azt állította, valójában nem később, hanem korábban fékezett, mint máskor, és célzott rá, hogy valami gond lehetett az autójával. "A Safety Car-fázis után próbáltam kicsit korábban fékezni a szokásosnál, de az autóm nem lassult rendesen" - magyarázta. "Ráléptem a fékre, de abban a pillanatban blokkoltak a kerekek. Egyenesen tovább sodródtam, az összes kerekem beállt, és igyekeztem teljes erővel fékezni, a baleset azonban elkerülhetetlen volt. Sajnálom Jean-Ericet és a csapatát, de most ki kell derítenünk, hogy mi történhetett." A sportfelügyelők azonban őt találták hibásnak, ezért tíz rajthellyel hátrébb sorolták a Japán Nagydíj rajtrácsán.


Kimi Räikkönen a kétórás időhatárnál, 2 körrel a tervezett táv előtt leintett verseny jó részét Schumacher Mercedesének hátsó szárnyát bámulva töltötte, így jól jött neki a német kiesése. Utána nyert még egy helyet, amikor csapattársa, a világbajnoki címre már esélytelen Romain Grosjean gálánsan félreállt az útjából. Mark Webber csak kínkeservesen tudta megkaparintani a 10. helyért járó egyetlen pontot, és utólag meg is fosztották tőle, 20 másodpercet hozzáadva az eredményéhez, amiért a pályán kívül előzte meg Kamui Kobajasit. Timo Glock 12. helye viszont olyan bravúr, amellyel ráadásul csapata, a Marussia megelőzte a Caterhamet a konstruktőri összetettben.

A Szingapúri Nagydíjról elkeseredetten távozott viszont Maldonado, aki barcelonai győzelme óta még mindig nem szerzett pontot. "Számítottunk rá, hogy a versenyen ütőképesek leszünk, aztán jött az a hidraulikai hiba" - kesergett. "A rajt rendben volt, csak az első kanyarokban lesodródtam a pályáról a hideg gumikon. Utána minden jól ment. A következő futamot bizakodva várom, mert lesz esélyünk a legjobb helyekért is küzdeni."

A futamról élőben készült összefoglalónkat itt, a világbajnokság frissített állását pedig itt olvashatják.

http://static.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_14_8.html