Vágólapra másolva!
Ross Brawn egyértelműen a költségek további csökkentését támogatja a technikai korlátozásokkal szemben, a Lotust irányító Eric Boullier azonban megemlítette, hogy három módszer is létezik a spórolásra.

Bizonyára örökre elmúltak azok az idők, amikor a Forma-1 élcsapatai akár 4-500 millió eurót is elkölthettek egy szezonban. A gazdasági válság az autósport elitkategóriáján is éreztette hatását, az elmúlt években ráeszmélt a mezőny, hogy muszáj lefaragni a költségvetésből - jelenleg senki sem költ többet körülbelül 200 millió eurónál évente.

Az istállók egy önkéntes egyezménnyel, az RRA-val próbálnak takarékoskodni, de egyre többen sürgetik a további lépéseket. Közéjük tartozik az FIA elnöke, Jean Todt is, aki kijelentette, hogy megfogyatkozhat a résztvevők száma, amennyiben nem sikerül harminc százalékkal csökkenteni a költségeket a következő három évben. Noha a Red Bull tulajdonában lévő két gárda nem lelkesedik a költségek szigorú felügyeletéért, a többi csapat támogatja, hogy a jövőben az FIA szabályozza az RRA-t.

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn kijelentette, "bármilyen igazságos és megfelelő költségkorlátozást üdvözölnének", mert ez közös érdek. "Annak nincs vonzereje, hogy több pénzt költsünk annál, mint amennyit szükséges egy sikeres és versenyképes F1-hez. A mezőny legtöbb csapata a működésével talán nem közelíti meg ezt a határértéket, öt-hat csapat viszont igen" - mondta az Autosportnak. "Nem hiszem, hogy ezek közül valamelyik ne akarna költségcsökkentést."

Brawn úgy véli, az évente felhasználható motorok számának és a sebességváltók élettartamának korlátozása jót tett, de a továbbiakban nem ezt az irányvonalat kell követni. "Ha a műszaki területen folyamatos megszorításokat vezetünk be, fennáll a minőségromlás veszélye. Én a kiadások csökkentését támogatom: nem szabad többet költeni bizonyos összegnél, nem lehet több embert alkalmazni bizonyos létszámnál, és a rendelkezésre álló felszereléssel kell a legjobb munkát végezni. Így megmarad az innováció lehetősége és az F1 eredeti szellemisége. Nekem ez a követendő út" - nyilatkozta.

A Lotus vezére, Eric Boullier szintén megszólalt a témában. Szerinte a Brawn által említett lehetőség mellett két másik is van a költségek kontrollálására. "A költségvetési plafon, a konzervatívabb technikai és sportszakmai szabályok, valamint az RRA. Biztos vagyok benne, hogy például a sportszakmai szabályokon módosítani fognak a takarékoskodás érdekében" - mondta. "Bármi is történjék, annak mindegyik csapathoz igazodnia kell."

Az amerikai sportágakban alkalmazott költségvetési plafon ötletét az előző FIA-elnök, Max Mosley 2009-ben már megpróbálta bevezetni a Forma-1-be, de végül nem lett belőle semmi. A terv egyik aktív pártolója a Sauber csapat, amelynél úgy érzik, érdekes lenne, ha mindegyik istálló azonos összegből gazdálkodhatna, és mindenki maga döntené el, hogy a keretből mire mennyit fordít.

"Mi már egy ideje ajánljuk a költségvetési plafont, mivel általa mindegyik csapat kihasználhatná az erősségeit" - mondta a Sauber ügyvezetője, Monisha Kaltenborn. "Mindenki számára egyforma lenne a játéktér, és mindenki arra haladhatna, amerre akar. Úgy gondolom, ez nagyon izgalmassá tenné a sportágat."