A Ferrarinál bevallottan örülnek, hogy idén több nagydíj szombati vagy vasárnapi napját csapadék áztatta, mert Fernando Alonso nagyon sokat profitált ebből. Malajziában a nyolcadik rajthelyről indulva megnyerte a futamot, Silverstone-ban és Hockenheimben pedig az esős időmérőn végzett az élen, megalapozva második, illetve első helyét a versenyen.
Mindezt ráadásul úgy tette, hogy az erőviszonyok alapján nem a Ferrari autója volt a legesélyesebb a sikerre. Ennek tudatában reméli, hogy a hétvégi Belga Nagydíjon kiszámíthatatlan lesz az időjárás. "Aki versenyképes autóval rendelkezik a hétvégére, annak valószínűleg jobb, ha száraz marad az idő, mert olyankor stabilabbak a körülmények" - magyarázta a helyszínen egy sajtórendezvényen.
"Jelenleg nem tudom, hogy milyen időjárás lenne a legjobb, de az idei bajnokságot elnézve talán kedvezőbb lenne számunkra egy esős verseny" - folytatta. "Aki nem annyira erős, annak egész biztosan segítséget jelentenek a vizes körülmények, mert többet lehet kihozni belőle, például a megfelelően időzített kerékcserékkel."
A 7,4 kilométer hosszú spái pálya az Ardennek hegységben terül el, ahol a sajátos mikroklíma miatt bármikor kialakulhat egy-egy futó zápor vagy nagyobb vihar, ráadásul az is elő szokott fordulni, hogy az aszfalt néhol vizes, néhol pedig száraz. Alonso figyelmeztet rá, hogy esőben sem garantált a Ferrari sikere. "Az esőben emelkednek a kockázatok. Az autó felúszhat a vízen, megcsúszhat a fehér felfestéseken, a rázóköveken. Szóval egy esős verseny sokat adhat, de sokat el is vehet" - közölte.
A spanyol versenyző ezt 2010-ben meg is tapasztalta, amikor a futamon ráhajtott egy nedves kerékvetőre, amitől megpördült és falnak csapódott.